مراحل صدور و تحویل دفترچه های زیارت اربعین حسینی برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران با سرعت جریان دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: کار صدور و تحویل دفترچه های زیارت اربعین حسینی برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران با سرعت جریان دارد.

حسین شرافتی راد اظهار کرد: آمادگی ها برای استقبال، پذیرایی و بدرقه زائران افغانستانی که از مرز دوغارون به قصد زیارت اربعین وارد مشهد مقدس و سپس عازم عتبات عالیات عراق می شوند هم اتخاذ شده است.

وی افزود: کار ثبت نام مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس برای اعزام به عتبات عالیات عراق از طریق دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام شده و امسال فرایند ثبت نام و صدور دفترچه های خروج و مراجعت زیارت کوتاه تر شده است. تا کنون دست کم ۲۸ هزار نفر از مهاجرین در مشهد ثبت نام کرده اند، برای ۲۲ هزار نفر دفترچه زیارت صادر و تحویل شده و حدود ۶۰۰ نفر هم از طریق سامانه سهما ثبت نام کرده اند که دفترچه های آنان هم صادر شده و آماده تحویل است. برای زائران ترانزیتی که از افغانستان وارد ایران شده و عازم عتبات عالیات عراق می شوند هم اقداماتی انجام شده است.

شرافتی راد عنوان کرد: ستاد اربعین حسینی جمهوری اسلامی ایران کمیته ای تحت عنوان کمیته اربعین اتباع خارجی دارد و کار آماده سازی زیرساخت های لازم برای پذیرایی و استقبال از زائرینی که از کشور افغانستان و پاکستان وارد ایران می شوند و قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق را دارند آغاز شده است.

ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی هم کمیته ای تحت عنوان کمیته اتباع خارجی دارد که مسوولیت آن با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی است و با هماهنگی خوبی که با ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس وجود دارد مانند سال های گذشته اقدامات و هماهنگی های خوبی انجام شده و در نظر است تمام خدمات لازم به زائران خارجی ارایه شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی یاد آور شد که از سال گذشته در جلساتی که بین وزیران کشور ایران و عراق برگزار شد، بحث ویزای رایگان برای اتباع افغانستانی مطرح و ویزای دو کشور رایگان شد که خدمت بزرگی برای زائران است. مسوولان هم تلاش دارند که خدمات به بهترین نحو به زائران ارایه شود و از آنجا که بسیاری از خدمات به صورت مردمی انجام می شود روند کار هم به خوبی پیش می رود.

وی بیان کرد: از آنجا که مشهد مقدس هم پذیرای زائران برگشتی از اربعین و زائران حضرت امام رضا(ع) در سالگرد رحلت آن حضرت و سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام است، ازدحام در این شهر هم زیاد است و حمل و نقل برای زائران افغانستانی هم موضوع مهمی است و از آنجا که برخی شرکت های حمل و نقل افغانستان برای انتقال زائران افغانستانی اعلام آمادگی کرده بودند با بررسی های انجام شده برای بیش از ۴۰۰ اتوبوس مجوز صادر شده، صدور ویزای رانندگان هم ادامه دارد و در نظر است خدمات لازم هم در مرز و داخل جمهوری اسلامی ایران ارایه شود تا به آسانی بتوانند به مرز عراق رسیده و عبور کنند.

شرافتی راد از ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد، تاجران و سرمایه داران و مهاجرین افغانستانی هم به خاطر کمک به روند استقبال، پذیرایی و انتقال زائران به عتبات عالیات عراق قدردانی کرد و یاد آور شد که آنان سال گذشته از تعدادی زائران پاکستانی هم پذیرایی کردند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ که برنامه پذیرایی از زائران افغانستانی عتبات عالیات در ایران به راه افتاد و او فرماندار تایباد بوده، شاهد بوده که مسئولان، مردم و سازمان های تایباد که مرز دوغارون در آن قرار دارد و نیز فرمانداری، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی، هلال احمر و شبکه بهداشت در این برنامه همکاری داشتند و از هم اکنون هم مستقر شده و پیش بینی امکانات و پذیرایی از زائران شده است و همه به این خدمت افتخار می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار