مردم مهستان به دلیل نبود بازار خرید مناسب برای تامین مایحتاج اولیه مجبور به تردد به شهر‌های اطراف هستند.

مردم شهر جدید مهستان برای خرید اقلام ضروری مجبور هستند از دکه‌های مطبوعاتی خرید کنند ولی واحد‌های تجاری تبدیل به مشاورین املاک شده اند به گونه‌ای که بیش از ۷۰ درصد تجاری‌های این شهر املاکی‌ها هستند.
شهر جدید مهستان، با هدف ایجاد یک محیط زندگی مطلوب و مدرن، ۳۰ سال پیش تاسیس شد، اما با گذشت بیش از سه دهه از تأسیس آن، این شهر همچنان از بسیاری از خدمات و زیرساخت‌های اساسی محروم است. در حالی که ساکنان به دنبال دسترسی به امکانات اولیه هستند، حضور بی‌رویه دفاتر مشاور املاک، توسعه شهری را تحت‌الشعاع قرار داده است. این در حالی است که هنوز یک مرکز خرید مناسب در واحد‌های مسکن مهر که تعدادشان بیش از ۳۰ هزار واحد است وجود ندارد و آنها را مجبور به سفر‌های مکرر به شهر‌های مجاور برای دسترسی به خدمات اساسی کرده است.
 بازار‌های سیار یکشنبه و چهارشنبه بازار هم بدون نظارت فعالیت می‌کنند و شهر پوندان مجبور هستند گرانی و عدم کیفیت اجناس را تحمل کنند و همچنین ترافیک و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی به شهر توسط این بازار‌های موقت است.
رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان ساوجبلاغ، با اشاره به افزایش دفاتر مشاور املاک در شهر جدید مهستان گفت: در گذشته قوانینی مانند حدود صنفی حداقل ۵۰ متر فاصله بین صنوف، سقف مجوز صنفی و محدودیت‌های متراژ وجود داشت، اما این قوانین برای تسهیل کسب‌وکار برداشته شده‌اند.
شهردار شهر جدید مهستان نیز با اشاره به موضوع خدمات تجاری در شهر جدید، گفت: با توجه به نزدیکی این شهر به کلانشهر‌های تهران و کرج، موضوع تامین مسکن و قیمت آن و نبود خدمات تجاری در این شهر به چالش تبدیل شده است.
علی گلرخی افزود: تمام واحد‌های تجاری که در اختیار این شهرداری است از تملک مشاورین املاک خارج شده و به واحد‌های خدماتی اجاره داده شده است 
وی با اشاره به جلوگیری از افزایش تعداد مشاورین املاک از سوی اتحادیه اصناف گفت: تا زمانی که عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع اجتناب‌ناپذیر است، اما اصناف می‌توانند با دقت بیشتر در صدور مجوز و اعمال محدودیت‌هایی، از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

برچسب ها: مسکن مهر ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.