وزیر خارجه نروژ تاکید کرد که رژیم صهیونیستی راه‌حل دو دولتی را نمی‌خواهد، اما جایگزینی برای آن وجود ندارد.

اسپن بارت ایدی، وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرد که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توقف فعالیت دفتر نمایندگی نروژ در رام‌الله به این معناست که تل آویو  از ایده راه حل دو دولتی حمایت نمی‌کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، ایدی در اظهاراتی به الجزیره گفت: ما مجبور شدیم دفتر خود را به طور موقت تعطیل کنیم و کار در رام الله برای ما غیرممکن است.

او افزود: ما رفتار اسرائیل را درک می‌کنیم که از ایده راه حل دو کشوری حمایت نمی‌کند، آنها می‌خواهند تلاش‌های ما برای رسیدن به این راه حل را تضعیف کنند، اما ما به تلاش خود برای رسیدن به آن ادامه خواهیم داد، زیرا هیچ جایگزین موثری برای آن وجود ندارد. 

وزیر امور خارجه نروژ ادامه داد: اقدامات اسرائیل علیه ما به دلیل حمایت ما از فلسطین به ویژه در دادگاه‌های بین المللی است، اما این اقدام اسرائیل افراطی است.

روزهای گذشته نیز وزارت امور خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواست تا در مورد لغو اعتبار دیپلمات‌های نروژی فعال در تشکیلات خودگردان فلسطین تجدید نظر کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این تصمیم به طور نامتناسبی روابط عادی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین را مختل می‌کند. در پی تصمیم رژیم صهیونیستی در تعطیلی این دفتر، آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه، به رژ یم در مورد این خصوص اعتراض کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
عین آمریکا که برجامو نمیپذیرد
آخرین اخبار