مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: امروز اوج پرواز‌های اربعین است که پیش‌بینی می‌کنیم ۱۱۰ پرواز طی امروز انجام شود.

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در برنامه سلام خبرنگار با بیان اینکه بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته در ستاد اربعین کشور و ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه ایام سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: پیک پروازها از امروز آغاز شده و شاهد افزایش پروازها خواهیم بود.

وی افزود: امروز ۱۱۰ پرواز  به مقصد نجف و فرودگاه بغداد خواهیم داشت و مسافران از فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام پروازهای خود را انجام می دهند.

چلندری اظهار کرد: میانگین هر  پرواز  ۱۵۰  نفر است چراکه ممکن است برخی از پروازها ۲۳۰ نفر و برخی از پروازها ۱۲۰ نفره باشد  که با این تفاسیر روزانه ۱۵ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی به نجف و یا بغداد اعزام می شوند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی توضیح داد: فرودگاه امام خمینی آمادگی انجام پرواز تا  ۴ هزار پرواز به صورت رفت و برگشت را دارد و با توجه به نزدیک بودن ایام ۲۸ صفر فرودگاه امام خمینی آمادگی انجام پرواز تا ۱۲ شهریور ماه را دارد.

او تاکید کرد: امکان انجام پرواز زیارتی تا ۱۳۰ پرواز از ترمینال سلام هم وجود دارد و با توجه به ایام اوج سفرهای خارجی ما پیش بینی می کنیم که از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ پرواز انجام شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار