بازیکن سابق پرسپولیس درباره قرعه سرخپوشان در لیگ نخبگان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

بهادر عبدی بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا و همگروه‌های پرسپولیس در این رقابت‌ها اظهار کرد: معلوم بود که در بین ۱۶ تیمی که در جدول قرار گرفته بودند، تیم بی کیفیتی وجود نداشت. البته یکسری از تیم‌ها خیلی با کیفیت هستند و یکسری کیفیت کمتری دارند. اما آنچه در بین همه تیم‌ها مشترک بود این است که همه تیم‌ها حرفه‌ای، سازمان یافته و درجه یک و مربیان  و بازیکنان بزرگی دارند و اسمش  هم لیگ  نخبگان آسیا است.

به نظرم پرسپولیس  بازیکنی هم جذب نکند، همین الان هم مدعی جام‌های داخلی هست، اما در لیگ نخبگان آسیا کار سخت می‌شود. فکر می‌کنم سرخپوشان به خارجی‌های باکیفیت بیشتری نیاز دارند و گولسیانی و ارونوف جزو بهترین بازیکنان لیگ کشورمان هستند، اما  جذب یکی، ۲ فوروارد خوب خارجی و یک دفاع چپ درجه یک از نان شب هم  برای پرسپولیسی‌ها واجب‌تر است.   

او افزود: به نظرم پرسپولیس با این ترکیب هم تا روز آخر در لیگ برتر جزو مدعیان قهرمانی خواهد بود، اما لیگ نخبگان آسیا شوخی بردار نیست و تیم‌های حریف دنبال بازیکنان شاخص اروپایی از جمله وینیسیوس می‌گردند، اما متاسفانه ما دنبال این نفرات نیستیم. امیدوارم روزی فوتبال کشورمان پیشرفت کند که اول زمین‌های تمرین درستی داشته باشیم، چون اگر بگوییم فلانی را بیاوریم فایده‌ای ندارد. متاسفانه مشکلات یکی و ۲ جا نیست و اینکه می‌بینید که بزرگترین تیم ایران که در ۱۰ سال اخیر، ۸ قهرمانی آورده است، اما بازی اول را بیرون از خانه میزبانی می‌کند واقعا خجالت آور است. فکر می‌کنم بالاتر از هر چیزی باید در باره این مسائل حرف بزنیم نه اینکه در آسیا چه نتیجه‌ای می‌خواهیم بگیریم.

عبدی درباره اینکه حسین بادامکی بیان کرده که مسئولان کنفدراسیون آسیا هم نگران وضعیت ورزشگاه آزادی بودند، گفت:  از ورزشگاه آزادی در بازی النصر و پرسپولیس ۱۰ مورد ایراد گرفته شد، اما باز تیم‌ها می‌توانستند در آنجا بازی کنند. یکی نوشته بود پارسال رونالدو به ایران آمد و چمن نداشتیم و امسال هم ورزشگاه نداریم. به نظرم نداشتن استادیوم  گریه دارترین طنزی هست که می‌شود درباره فوتبالمان صحبت کرد  و فقط می‌توانیم ابراز تاسف کنیم. در بازی سپاهان و شباب الاهلی امارات هم دیدیم که بازیکنان اماراتی فشاری نمی‌آوردند و فقط مواظب بودند که آسیب دیدگی و پیچیدگی پا در زمین نقش جهان به وجود نیاید. به هر حال شروع فصل امارات بود و آنها بازیکنان گرانقیمتی خریدند و به خاطر کیفیت بد زمین یک بازیکن را از دست بدهند ممکن است کل سازمان تیمشان بهم بخورد. ما فقط باید بنشینیم و گریه کنیم که فوتبال کشورمان به این روز افتاده است. حالا حالا‌ها چشمم آب نمی‌خورد. تعمیر استادیوم آزادی ۳ سال طول کشید، اما نتوانستند چه برسد که بخواهند یک استادیوم خوب بسازند که از رویا هم برای ما دورتر است.  

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه اولین بازی سرخپوشان با الهلال در عربستان است، گفت: خدا را شکر که بازی در عربستان است.   تیم الهلال از لحاظ قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا و این تیم عربستانی از لحاظ جذب بازیکن هم قوی‌ترین و گران قیمت‌ترین تیم آسیا است. به نظرم بازیکنان شاخص الهلال استادیوم ما را نبینند خیلی بهتر است. فوتبال یک ورزش گروهی و تیمی است و امیدوارم تا آن موقع شرایط پرسپولیس بهتر شود که می‌شود و مطمئن هستم این اتفاق می‌افتد، چون بدنسازی خوبی پشت سرگذاشتند و ۱۰، ۱۵ روز دیگر این تیم شرایط خوبش را پیدا می‌کند. امیدوارم در این مدت هم یکی، ۲ بازیکن باکیفیت هم جذب شود و  سرخپوشان رقابت خوب را با مدعیان قهرمانی در لیگ نخبگان داشته باشند.  

او درباره اینکه کدامیک از  رقبای پرسپولیس قوی‌تر هستند، گفت: پرسپولیس پارسال که برابر تیم استقلال تاجیکستان بازی کرد این موضوع نشان داد که دیگر بازی راحتی وجود ندارد و اینکه بگویید الهلال را می‌بازیم، اما الغرافه  را می‌بریم. اصلا چنین موضوعی وجود ندارد. فوتبال آن قدر به هم نزدیک شده است و تیم‌ها در زمینه تاکنیک‌ها و کار‌های انفرادی و تیمی قوی شده اند که شما نه بازی راحتی را می‌برید و نه می‌بازید. به نظرم تک تک بازی‌ها ارزشمند است و همه این بازی‌ها امتیازات حیاتی دارند. تیم الهلال عربستان را پرسپولیس نتواند ببرد و یا مساوی بگیرد و ۲، ۳ مسابقه را پیروز شود پایین‌تر از الهلال قرار می‌گیرد. رقابت فوق العاده وحشتناکی در لیگ نخبگان آسیا وجود دارد و فقط امیدوارم که در این یکی، ۲ ماه چند بازیکن خوب جذب شوند. همین الان هم پرسپولیس در بین تیم‌های داخلی بهترین تیم را دارد و انگار  یاسین سلمانی و پورعلی گنجی  خرید‌های جدید پرسپولیس بودند. امیدوارم  برای رقابت در آسیا ۲، ۳ بازیکن باکیفیت خارجی جذب شوند.  

عبدی درباره اینکه به نظرش پرسپولیس می‌تواند از گروهش در لیگ نخبگان آسیا صعود کند، گفت: تیم پرسپولیس  فصل گذشته توانست برابر تیم النصر مساوی کند. درست است آن تیم ۱۰ نفره بود، اما پرسپولیس  فوتبال باکیفیتی نشان داد. در سال‌های گذشته  تیم السد با ژاوی به ایران آمد و از پرسپولیس شکست خورد. سرخپوشان در ۵ سال اخیر ۲ بار فینال آسیا رفته اند و اکنون هم جزو ۵، ۶ تیم اول آسیا محسوب می‌شوند و  بازی با پرسپولیس هم برای تیم‌های دیگر یک چالش بزرگی است. امیدوارم یکی، ۲ بازیکن دیگر هم جذب شود و مطمئن باشید حتی در عربستان، قطر و امارات هم پرسپولیس حرف برای گفتن دارد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
جذب بازیکن : نون شب : مرد حسابی ظاهرا گرسنگی نکشیدین که اولویت عوض شده
آخرین اخبار