امام جمعه همدان گفت: جریان‌های سیاسی باید کمک کنند تا دولت نسبت به حل مطالباتی که مردم دارند موفق باشد.

 آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: رئیس جمهور نشان داد که در انتخاب هیئت دولت رویکرد سیاسی ندارد و انتقاد‌ها در این خصوص درست نیست.

او افزود: حفظ سرمایه اجتماعی دولت ارتباطی به جناح بندی‌ها ندارد و دولت اگر موفق شود مشکلات مردم را حل کند سرمایه اجتماعی حفظ می‌شود.

امام جمعه همدان گفت: مردم می‌خواهند نگرش سیاسی بر دولت حاکم نباشد و کسانی در راس کابینه باشند که بتوانند مسایل و مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

او با تاکید بر اینکه اعضای هیئت دولت باید به معنای واقعی کامل کابینه تخصصی باشند، گفت: شناخت از نظام مسائل اقتصادی کشور و حل گرفتاری و مشکلات مردم مهم‌ترین خواسته از کابینه است.

آیت الله شعبانی موثقی، اعتراض‌ها نسبت به انتخاب کابینه پیشنهادی رئیس جمهور را مطلوب ندانست و آنرا سیاسی عنوان کرد و گفت: هدف رئیس جمهور تلاش برای حل مسائل و مشکلات کشور است.

او با تاکید بر اینکه جریان‌های سیاسی باید کمک کنند تا دولت نسبت به حل مطالباتی که مردم دارند موفق باشد، تصریح کرد: وظیفه همگان است که دولت را حمایت و پشتیبانی کنند.

امام جمعه همدان، شعار وفاق ملی و استفاده از افراد متخصص را مورد توجه همه مسئولان دانست و گفت: رئیس جمهور در تحقق این شعار و نیز رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، از افرادی که خط مشی سیاسی متفاوت دارند، اما کارآمد هستند در کابینه خود انتخاب کرده است.

او تعیین شاخص‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری نسبت به دولت و مسوولان را مهم دانست و از مجلس شورای اسلامی خواست براساس همین شاخص‌ها، نسبت به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اقدام کند.

آیت الله شعبانی موثقی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر اینکه پاسخ به تجاوز دشمن حق قانونی کشور ما و جبهه مقاومت است، گفت: کشور‌های بیگانه ما را دعوت به بازدارندگی می‌کنند در صورتی که اقدام آنها غیرقانونی است و این حق را برای پاسخ قاطع داریم.

او گفت: رژیم اشغالگر قدس و مردم و مسئولان این رژیم در ترس و وحشت قرار دارند و فضای رعب در این رژیم حاکم است.

امام جمعه همدان در ادامه با ابراز نگرانی از رواج آسیب‌های اجتماعی در استان، گفت: با وجود تلاش‌ها برای مقابله با آسیب ها، اما نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش معضلات اجتماعی هستیم.

او اضافه کرد: باید ببینیم در مقابل جرائم‌های پیش آمده، به واقع چکار کرده‌ایم و کدام کار فرهنگی و پیشگیرانه انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.