نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان بمناسبت شهادت شهید سنوار پیام مشترکی صادر کردند.

در پیام مشترک روز شنبه آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی و حمید ملانوری‌شمسی آمده است:  فرمانده مجاهد شهید یحیی سنوار، در میدان نبرد علیه رژیم صهیونسیتی، به فیض عظیم شهادت نائل آمد و نام خود را در تاریخ پرافتخار جبهه مقاومت اسلامی و آزادگان جهان جاودانه ساخت.

این ملت مقاوم، با تقدیم عزیزان خود، ثابت کرده است که هرگز از راه حق و عدالت باز نخواهد گشت و تا آخرین نفس برای آزادی و کرامت انسانی خواهد جنگید.

در ادامه این پیام آمده است: صهیونیست‌های جنایتکار و خونخوار باید بدانند که جریان مقاومت وابسته به شخص نیست و مستمر خواهد بود و خون پاک شهیدانی، چون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله، حاج اسماعیل هنیه و فرمانده مجاهد یحیی سنوار، بذر‌های مقاومت و پایداری را در دل‌های آزادی‌خواهان می‌نشاند و صد‌ها و هزاران مجاهد دیگر را برای مبارزه با ظلم و ستم و استکبار جهانی برمی‌انگیزد.

این پیام مشترک می‌افزاید: ملت قهرمان و سرافراز فلسطین که با پرورش مردان بزرگ و شجاع، همواره در صف مقدم مبارزه با استبداد و ظلم ایستاده است، مایه افتخار و الهام‌بخش همه آزادی‌خواهان جهان است.

در ادامه این پیام آمده است: این خون‌های مقدس، زنجیره‌ای از قیام و انقلاب علیه جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و باند جنایتکار آن را رقم می‌زند که هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد.

این پیام مشترک می‌افزاید: اینجانبان شهادت فرمانده مجاهد یحیی سنوار، را به محضر مقام‌معظم‌رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ملت مقاوم و سربلند فلسطین، جبهه مقاومت اسلامی و تمامی آزادگان جهان و همه مبارزان راه آزادی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح بلند آن شهید والامقام، علو درجات را مسالت داریم.

 یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است. خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

برچسب ها: پیام مشترک ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.