مدیر امور طیور و پرورش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است.

مدیر امور طیور و پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان  افزود: در یکسال اخیر ۴۱۲ واحد مرغداری همدان اقدام به جوجه ریزی کرده اند و در شهریور ماه نیز حدود ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار جوجه ریزی در این مرغداری های انجام شده است.

وی درباره کیفیت مرغ ها توضیح داد: ضایعات مرغ های درشت و سنگین وزن بیشتر است که از جمله می توان به میزان چربی بخصوص چربی زیر پوست اشاره کرد که میزان دور ریز مرغ را بالا می برد.

مدیر امور طیور و پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از جمله مشکلات مرغ با وزن بالا کیفیت پایین لاشه و پروتئین مرغ به دلیل سن بالای مرغ است چراکه با درشت شدن مرغ، کیفیت گوشت آن پایین می آید که موجب ضرر به تولید کننده و مصرف کننده می شود.

وی با بیان اینکه مرغ سایز بهترین گوشت را برای مصرف کننده دارد، یادآور شد: وزن مرغ سایز و استاندارد در دنیا بین یک کیلو و ۸۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم به مصرف کنندگان عرضه می شود.

پورطلوعی اظهار کرد: از آنجائیکه مرغ سایز در جهان شناخته شده است اگر در واحدهای تولیدی مرغ ها با همین سایر تولید شود، می تواند در حوزه صادرات به کشورهای وارد کننده مرغ نیز موفق عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای مرغداری طی سالهای اخیر مرغ ها را با وزن های بالا عرضه می کنند، افزود: اینگونه مرغ ها کیفیت لازم پروتئین را ندارد و در واقع مصرف کننده هزینه چربی محوطه بطنی و زیر پوستی مرغ را پرداخت می کند.

بر اساس آخرین گزارشات ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.