اوحدی گفت:اگر زمانی صهیونیست‌ها در ۶ روز فلسطین را تحت اشغال خود درآوردند، امروز بیش از ۱۰ ماه است که در باتلاق عظیم غزه و مقاومت مردم آن گرفتار شده‌اند.

سعید اوحدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود: جوزف نای یکی از اندیشه‌پردازان وزارت خارجه آمریکاست که در دهه ۹۰ در وزارت خارجه انگلستان، نظریه‌ای درباره جنگ نرم بیان کرد. او در نظریه خود اذغان کرد که جوامع دارای ریشه ایدئولوژیک و مذهبی با جنگ نظامی از بین نمی‌روند بلکه باید با جنگ نرم این جوامع را به بن‌بست رساند.

وی افزود: ثمره ۸ سال دفاع مقدس، عزت، افتخار و ترویج فرهنگ شهادت در منطقه بوده است. پس نتیجه این بود که باید با جنگ نرم، پمپاژ ناامیدی در رسانه‌ها و فضای مجازی ریشه ایدئولوژیک جوامع را از بین ببرند.

اوحدی با بیان اینکه رژیم اسرائیل بیش از ۱۰ ماه است که در محاصره مقاومت مردم غزه قرار گرفته است، توضیح داد: اگر روزگاری این رژیم در مدت ۶ روز فلسطین را تحت اشغال خود درآورد، امروز بیش از ۱۰ ماه است که در باتلاق عظیم غزه و مقاومت مردم مظلوم آن گرفتار شده است.

وی افزود: دلیل این پایداری مردم فلسطین، فرهنگ ایثار و شهادت است که دفاع مقدس باعث ترویج آن شد. به زودی شاهد رسوایی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: این در تمام دنیا بی‌سابقه بوده که بیش از یک میلیون نفر روزانه در انگلیس و آلمان تجمع و برای دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین قیام کنند.

وی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه به دست رژیم صیونیستی افزود: به خیال خود مهمان عزیز ما را ترور کردند در حالی که حضرت علی (ع) می‌فرمایند «این قانون نظام خلقت است که باقی‌مانده کارزار حق علیه باطل، ماناترین جریان در طول تاریخ خواهد شد و گسترش پیدا خواهد کرد».

اوحدی، شور عاشقان حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین را شاهدی بر این سخنان دانست و گفت: مگر ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین (ع) را به شهادت نرساندند؟ مگر همه اخبار در اختیار کفر، نفاق و شرک نبود؟ در روز عاشورا چه شد که ۲۵ اسیر کربلا به قافله‌سالاری حضرت زینب (س)، عظمتی را ایجاد کردند که امروز سیل زائران مشتاق اربعین به سوبی کربلا در حال حرکت است؟ شهدا، جانبازان و آزادگان چه عظمتی داشتند که اهداف آنها این چنین گسترش پیدا کرده و انصارالله یمن امان صهیونیست‌ها را در منطقه بریده است؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «آنچه مسیر انقلاب را تضمین می‌کند، تاثیر ارزش‌های اسلامی، تاثیر ارزش‌های شهدا و خانواده‌های معظم آنها و در نهایت خدمت به مردم است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار