«روباه پیر» یک درام درباره درگیری اخلاقی با بازی‌های درخشان انتخاب تایوان برای رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ شد.

به نقل از ورایتی، تایوان با درام «روباه پیر» وارد رقابت بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار نودوهفتم شد.

این فیلم که به کارگردانی هسیائو یا-چوآن ساخته شده تصویرگر تضاد اخلاقی یک پسر بچه ۱۱ ساله است. او بین زندگی سخت و پرخرج پدرش و جذابیت صاحبخانه‌ای که درس‌هایی درباره عمل‌گرایی خیابانی به او می‌دهد، سرگردان است.

از بازی بازیگر کودک بای ران‌جین و نیز آکیو چن که یک رابطه مثلثی را به زیبایی تصویر کرده‌اند، به عنوان شانس مهم این فیلم یاد شده است. «روباه پیر» در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت و چندین جایزه اسب طلایی تایوان را هم کسب کرد که شامل بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای چن نیز بود.

تایوان چهارمین کشوری است که تکلیف خود را برای اسکار روشن کرده و وزارت فرهنگ آن گفته است این فیلم را از میان ۱۴ فیلم نامزد انتخاب کرده است.

پیش از این لتونی با انیمیشن «فلو» یا «سیل» برنده ۴ جایزه انسی، اتریش با فیلم روان‌شناختی «حمام شیطان» و ایرلند با فیلم زندگینامه‌ای «نی کپ» وارد رقابت فیلم‌های بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ شده‌اند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر و اسامی نامزد‌ها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام می‌شود. آخرین مهلت ارسال برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱ مهر) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.