معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تا زمانی که ظلم و ستم در جهان هست مقاومت، ایثار و جهاد هم پابرجاست.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در کنگره «شهدای غریب در اسارت استان اصفهان» در تالار گلستان شهدای اصفهان گفت: تا زمانی که ظلم و ستم در جهان هست مقاومت، ایثار و جهاد هم پابرجاست و اگر ایثار شهدا و آزادگان نبود اکنون ایران در زیر چکمه‌های صدام و اربابانش له شده بود.

 محمد دهقان  افزود: سالگرد ورود آزادگان را به ایشان و خانواده‌هایشان و به تمام مردم ایران تبریک و شادباش می‌گویم چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب در این روز سرمایه‌های عزیز این وطن به آب و خاک خودشان بازگشتند.

وی ادامه داد: هیچکس دوست ندارد به خاک و خون بغلتد و تحت شدید‌ترین شکنجه‌ها قرار بگیرد ولی اگر وظیفه و ارزشی فراتر از حفظ آرامش و آسایش وجود داشت انسان‌های ایثارگر حاضر به تحمل این سختی‌ها خواهند بود و در این سال‌ها شاهد بودیم ایثارگران روزگار ما کیلومتر‌ها دور از خانواده به سوریه می‌رفتند و علیه داعش خونخوار می‌جنگیدند.

دهقان تصریح کرد: شاید داعش پیچیده‌ترین پروژه دشمنان اسلام علیه مسلمانان بود که می‌خواستند اسلام ساختگی را در مقابل اسلام پاک قرار دهند و اگر مدافعان حرم نبودند و جهان اسلام متحد نبود مشخص نبود چه بر سر بشریت، از شدت جنایات و خباثت داعش و سازندگان آن می‌آمد.

وی ادامه داد: امروز هم جنایات رژیم صهیونیستی که در کمتر از یک سال ۵۰ هزار نفر را به شهادت می‌رساند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر کودک و ۲ هزار نفر نوزاد هستند، چیزی جز جهاد، شهادت و شجاعت نمی‌تواند جلوی این جنایت‌ها را بگیرد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: این برای نخستین بار در جهان است که صهیونیست‌ها هر لحظه در خوف و ترس و بی آبرویی به سبب جنایاتشان از جبهه مقاومت هستند و این از ثمره خون شهداست که امید داریم با یاری خدا ادامه دار باشد و به ظهور یگانه منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان (عج) بینجامد.

وی در مورد برگزاری کنگره «شهدای غریب در اسارت استان اصفهان» یادآور شد: چندسالی بود که بطور جسته گریخته آزادگان از رفقای شهیدشان یاد می‌کردند ولی اصل شناسایی ۱۹۰۰ شهید اسارت و نهضت ملی گرامیداشت اختصاصی شهدای غریب اسارت با تاکید شهید رئیسی شکل گرفت و ایشان به کرات عرض می‌کردند که بحث کنگره شهدای اسارت پیگیری شود و این شهدای غریب شناسایی شوند.

وی با بیان خاطراتی از آزادگان گفت: هنگامی که اسرا را از کمپ هفتم به کمپ ششم می‌بردند با اسرای جدیدی رو به رو شدیم، یکی از آنها می‌گفت ما حدود سه روز در محاصره بودیم، بدون مهمات و آب و غذا و تا آخرین فشنگ جنگیدیم تا سرانجام به اسارت رسیدیم.

دهقان ادامه داد: در مسیری که ما را می‌آوردند چند نفر از رزمندگان تقاضای آب می‌کردند، عراقی‌های بعثی هرکسی را که تقاضای آب می‌کرد را به شهادت می‌رسانند و ما را به یکی از شهر‌های مرزی بردند و شب اسکان دادند، اما صبح فردا که بیدار شدیم تعداد زیادی از بچه‌ها از جا بلند نشدند و در اثر تشنگی به شهادت رسیده بودند.

وی افزود: در اسارت برای زخم‌ها و بیماری‌ها درمانی وجود نداشت و رفقای ما مانند شمعی در مقابل دیدگان ما آب می‌شدند و از ما کاری بر نمی‌آمد.

در پایان کنگره «شهدای غریب در اسارت استان اصفهان» از خانواده‌های معظم این شهدای بزرگوار تجلیل شد و مسوولان برگزاری این رویداد به همراه خانواده شهدا و جمع حاضر بر مزار مطهر این شهدا حاضر شدند و از تمبر یادبود شهدای غریب اسارت استان اصفهان رو نمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.