شهدای غریب طعم جانبازی و اسارت را چشیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بدون تردید راه این ایثارگران بی ادعا و آزاده ادامه دار خواهد بود.

دبیر کنگره شهدای غریب استان اصفهان در کنگره «شهدای غریب در اسارت استان اصفهان» در تالار گلستان شهدای اصفهان گفت: شهدای غریب طعم جانبازی و اسارت را چشیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بدون تردید راه این ایثارگران بی ادعا و آزاده ادامه دار خواهد بود.

 سید عباس شیرانی   افزود: تعداد شهدای اسارت استان در یک سال گذشته از ۳۵ به ۱۱۰ نفر در اصفهان و در سطح کشور از ۴۰۰ نفر به بیش از یک هزار نفر رسیده است و تفحص‌ها و بررسی‌ها نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهدای اسارت یا همان شهیدان غریب؛ ایثارگرانی هستند که زخمی به اسارت درآمدند و بدلیل عدم رسیدگی دشمن بعثی به شهادت رسیدند، بعنوان نمونه شهدای غواصی که پیکرشان یافت شد از شهدای غریب بودند و همچنین شهدایی که در تنگنای اسارت در غربت غریبانه جان سپردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند دیگر نمونه شهیدان غریب هستند.

دبیر کنگره شهدای غریب استان اصفهان اظهار کرد: اولین جفایی که بعثی‌ها در حق رزمندگان اسیر می‌کردند، شکستن غرور آنها بود در حالی که بیشتر آن‌ها جوان بودند و بنده امروز به جوان‌ها می‌گویم که آزادگان در آن زمان با وجود تمام شرایط سخت، پایداری کردند و با عزت و آبرو از ارزش‌ها محافظت کردند.

شیرانی اضافه کرد: اسارت به تنهایی موجب آسیب و بیماری می‌شود که در رأس آنها بیماری‌های روحی قرار دارد، در آن شرایطی که رژیم بعثی عراق برای نگهداری اسرا ترتیب داده بود تا حدی سخت بود که کارشناسان صلیب سرخ می‌گفتند اسرای ایرانی بیش از ۶ ماه در این شرایط دوام نمی‌آورند.

وی افزود: با وجود شرایط سخت و دهشتناک، رزمندگان جوان و نوجوان ما سال‌ها در آن شرایط عزتمندانه مقاومت کردند تا در نهایت به آغوش میهن باز گشتند و یا در حال پاسداری از ارزش‌ها غریبانه شهید شدند.

دبیر کنگره شهدای غریب استان اصفهان گفت: به ما پیشنهاد شد که در سالن اجلاس سران اصفهان این کنگره را برگزار کنیم، اما بعد از بررسی‌های زیاد تصمیم گرفتیم در گلستان شهدا و در مجاورت همسنگر‌ها و رفیقان این شهیدان این بزرگداشت را برگزار نماییم.

در پایان کنگره «شهدای غریب در اسارت استان اصفهان» از خانواده‌های معظم این شهدای بزرگوار تجلیل شد و مسوولان برگزاری این رویداد به همراه خانواده شهدا و جمع حاضر بر مزار مطهر این شهدا حاضر شدند و از تمبر یادبود شهدای غریب اسارت استان اصفهان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.