برگزاری رویداد‌های «کارسوق فراگیر» در کشور زمینه‌ساز رشد دانش‌آموزان در مسیر استعدادها، توانمندی‌ها و روحیه آنهاست.

معاون استعدادیابی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در مراسم اختتامیه «کارسوق فراگیر مسابقات ملی پزشکی» در دانشکده علوم پزشکی اصفهان گفت: جرقه‌های کشف استعداد دانش‌آموزان برای انتخاب رشته در مسابقات و رویداد‌هایی مانند کارسوق شکل می‌گیرد و دانش آموزان می‌توانند مسیری متناسب با توانمندی و روحیه خود انتخاب کنند.


امید نقشینه با بیان اینکه حرکت در مسیر توانمندی دانش‌آموزان باعث تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌ها می‌شود، افزود: امروزه این نوع فعالیت‌های علمی مانند کارسوق گسترده‌تر شده است و نه‌تن‌ها دانش‌آموزان مدارس سمپاد که همه دانش‌آموزان کشور در آنها شرکت می‌کنند.


وی گفت: در کارسوق و فضای خارج از کلاس، ارتباطاتی بین فرد و رشته مورد علاقه برقرار می‌شود که تا زمان زیادی ماندگار و برای طی کردن مسیر علمی مؤثر است.

معاون استعدادیابی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: کارسوق ملی پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با موفقیت برگزار شد که تعامل و ارتباط دانش‌آموزان با یکدیگر در نقاط مختلف کشور تجربه‌ای ارزشمند برای آنها بود.


وی تاکید کرد: این مسابقات می‌تواند به الگویی برای سایر رویداد‌های کارسوق در رشته‌های دیگر تبدیل شود.


کارسوق جایگزینی برای واژه «workshop» و به معنی یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت درباره موضوعی خاص است؛ برگزاری کارسوق یا کارگاه‌های تخصصی در کشورمان از سطح دانشگاه آغاز شد و پس از مدتی به‌عنوان عاملی مؤثر در رشد دانش‌آموزان خلاق در مدارس نیز مورد توجه قرار گرفت و شامل جلسه‌های گفتگو، آزمایش و مسابقه است.


نخستین دوره مسابقات کارسوق ملی پزشکی توسط سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) با همکاری آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری برگزار شد و امروز برگزیدگان آن معرفی شدند.


کارسوق ملی پزشکی، مسابقه‌ای با موضوع پزشکی است و دانش آموزان دوره متوسطه امکان شرکت در آن را دارند؛ ۲ مرحله نخست این مسابقه به‌صورت انفرادی و ۲ مرحله آخر به شکل گروهی برگزار می‌شود و دانش آموزان در گروه‌های سه نفره به همکاری پرداخته و علاوه بر آشنایی با رشته‌های درمانی، مهارت کار تیمی خود در ارائه خدمات پزشکی را افزایش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار