استاندار زنجان گفت: شهرک تخصصی روی زنجان با توجه به مباحث محیط زیستی آن در حال مکان یابی برای جابه‌جایی است و از طرفی بعد از این،‌ اجازه توسعه آن داده نخواهد شد.

محسن افشارچی روز پنجشنبه در نشست خبری،‌ گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برنامه مفصلی برای خروج شهرک روی زنجان تعیین شده است و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می شود.

استاندار زنجان گفت: در دولت سیزدهم بنا بر ملاحظات محیط زیستی اجازه توسعه و استقرار واحد جدید در شهرک تخصصی روی داده نشد.

افشارچی با بیان اینکه این شهرک در گذشته جانمایی درستی نداشته است، افزود: حل مسائل مربوط به این شهرک و واحدهای سرب و روی مستقر در آن، ‌یک مطالبه مردمی است.

وی بر لزوم تدبیر برای حل مسائل با حفظ صنعت و تولید استان تاکید کرد و ادامه داد: باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد تا مسائل زیست محیطی فعالیت واحدها در شهرک روی به کمترین حد برسد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با تکثیر مسیرهای تولید ثروت می توان اقتصاد استان و کشور را به رشد رساند، افزود: باید روش های تولید ثروت را به نفع کشور متکثر کنیم درحالیکه ساز و کار کشور بر مبنای نفت شکل گرفته است و باید به سمت روش های جدید تولید ثروت حرکت کنیم.

افشارچی با تاکید بر هم گرایی و هم افزایی مدیران و مسئولان برای حل مشکلات استان،‌ گفت: یکی از مسائل مهم استان مقوله مهم آب است که این موضوع باید مورد توجه همه مدیران و شهروندان قرار گیرد.

افشارچی، مصرف سالانه آب استان را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب سهم بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل موضوع آب استان باید فکری به حال کنترل آب های سطحی کرد، اظهار داشت:در صورت تکمیل سدهای مراش، بلوبین و مشمپا می توان گفت که ۵۰ درصد مشکل آب‌های سطحی‌ استان را برطرف کرده ایم.

این مسوول دیگر موضوع دارای اهمیت استان را توجه‌ به جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: به این منظور مرکز جذب و هدایت سرمایه‌گذاری خارجی در استان راه اندازی شده است و برای تحقق کامل این هدف باید همگرایی و هم افزایی در استان رخ دهد.

استاندار زنجان با تاکید بر حمایت از اقتصاد دانش بنیان در استان، گفت: پیش از این زیرساخت های حمایتی پررنگی در این زمینه در استان وجود نداشت ولی هم اکنون با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته این مهم محقق شده است.

وی گفت:تمرکز بر اقتصاد دانش‌ بنیان برای رشد و پیشرفت استان ضروری است در این راستا طی روزهای آینده، آماده‌سازی زمین ۱۷ هکتاری پارک و علم و فناوری استان انجام خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات موثر صورت گرفته، زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان در استان جان گرفته است اما تا رسیدن به حد ایده آل فاصله زیادی دارد که امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مساله اصلی در این حوزه، تامین مالی فعالیت های دانش بنیان است، ادامه داد: با نقش آفرینی صندوق نوآوری و شکوفایی شاهد گره گشایی در این زمینه هستیم.

افشارچی با اشاره به برنامه های اشتغالزایی استان، اظهار داشت:این استان در بحث نرخ اشتغال و مشارکت اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد.

استاندار زنجان گفت:استان زنجان عملکرد خوبی در حوزه اشتغالزایی داشته است ولی در زمینه اشتغال دانش آموختگان وضعیت در استان و کل کشور رضایت بخش نیست، از این رو حوزه های دانش بنیان فرصت خوبی برای اشتغال این قشر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.