مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: متسابقین چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از همه سنین بودند و محافل قرآنی گرم‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

سید حسن میرکریمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پاسخ به این سوال که امسال در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اکثر شرکت‌کنندگان زیر سن ۳۰ سال بودند؟ گفت: متسابقین چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از همه سنین بودند، ولی اکثر جوانان رغبت بیشتری برای شرکت در مسابقات قرآن داشتند.

میرکریمی در پاسخ به هجمه‌هایی که دشمنان مردم ایران را بی‌دین معرفی می‌کنند، افزود: دشمن کار دشمنی‌اش را می‌کند. آنها به دنبال بهانه‌ای می‌گردند، تا حرف درست کنند. آنچه ما می‌بینیم اشتیاق چشمگیر در بین مردم و جوانان است و محافل قرآنی گرم‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پاسخ به این سوال که گلایه‌ای بابت حضور متسابقین در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم داشتید، تصریح کرد: من نمی‌گویم تعداد متسابقین کم است، بلکه می‌گویم ظرفیت استان تهران بیش از این تعداد است. چون تهران استانی است که بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد و اقتضاء می‌کند جمعیت بیشتری در حوزه قرآن فعال باشند. نه اینکه محافل قرآنی وجود ندارد، محافل قرآنی هست، اما حلقه‌های اتصال وجود ندارد، تا قاریان را به جریانات متمرکزی مثل مسابقات قرآنی استان تهران وصل کند. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.