در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایران سرزمین مسابقات قرآنی است + فیلم

رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: ما نباید قهرمانان قرآنی‌مان را بخاطر جوایز چند میلیاردی به خبر اول رسانه‌ها تبدیل کنیم.

اخیراً حمید مجیدی‌مهر، رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در نشست خبری که پیرامون مسابقات قرآنی برگزار شده بود، همانند سال گذشته بر تحت الشعاع قرار ندادن جوایز بر روند مسابقات تاکید کرد و گفت: ما حتی جوایز مسابقات قرآنی را اعلام نکردیم. بعضی از کشور‌ها اعلام می‌کنند جوایز بزرگی را برای برگزیدگان قرآنی درنظر گرفتند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ما سوال واحد می‌پرسند و آن این است که آیا ما در این دوره رهبر جمهوری اسلامی را می‌بینیم؟ 

مجیدی‌مهر گفته بود، ارزش افزوده‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی برای شرکت‌کنندگان خارجی دارد، قابل قیمت‌گذاری با اعداد ریالی نیست. اگرچه سیاست‌ها بر این است که جوایز قرآنی ارتقا یابد، ولی جوایز نباید در مسابقات قرآنی اصل شود. اگر روزی جوایز در مسابقه اصل شود، آن وقت قرآن خواندن فراموش خواهد شد. به همین دلیل، از لحاظ رسانه‌ای و شکلی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی یک سر و گردن از مسابقات دنیا بالاتر است. ایران سرزمین مسابقات قرآنی است. 

مسابقات قرآنی

رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در واکنش به جوایز چند میلیارد تومانی کشور‌های عربی برای برگزیدگان مسابقات قرآنی به خبرنگار ما گفت: ما نباید قهرمانان قرآنی‌مان را بخاطر جوایز چند میلیاردی به خبر اول رسانه‌ها تبدیل کنیم. ما با معرفی تلاوت‌های ناب و شخصیت‌های اثرگذار مردم را به سمت فعالیت‌های قرآنی ترغیب می‌کنیم. 

فروردین امسال بود که رسانه‌ها اعلام کردند یک قاری ایرانی جایزه ۴۰ میلیارد تومانی مسابقات «عطر الکلام» عربستان سعودی را از آنِ خود کرده است. یونس شاهمرادی، قاری ممتاز ایرانی که رتبه نخست رشته تلاوت را به دست آورد، در مصاحبه‌ای از تعجب داوران عربی از تسلط او بر تلاوت و تمسخر متسابقین بخاطر ایرانی بودنش گفته بود.

یونس شاهمرادی

مجیدی‌مهر در پاسخ به این سوال که چقدر جایگاه قاریان ایرانی در کشور‌های عربی شناخته شده است؟ مصداقاً آقای شاهمرادی در مصاحبه‌ای قبلاً گفته بود که به واسطه ایرانی بودنش از سوی یکسری شرکت‌کننده‌ها مورد تمسخر واقع شده، توضیح داد: من این موضوع را تایید نمی‌کنم. الحمدالله نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و افتخار در مسابقات دنیا حاضر هستند.

وی ادامه داد: مسابقه‌ای که آقای شاهمرادی شرکت کردند، مسابقه رسمی نبوده که از سوی ستاد برگزاری مسابقات نماینده‌ای اعزام شود. در مسابقه رسمی‌ای که نماینده قرآنی اعزام می‌شود، کلیه اقدامات با هماهنگی دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی انجام می‌شود. بله، ایشان شخصاً اقدام کرده بودند، ولی بازخورد منفی از رفتار با ایشان نشنیدم. چون اگر اینگونه بود، که ایرانی نفر اول نمی‌شد. ایرانی‌ها همچنان در حوزه‌های قرآنی توانمند هستند و در هر مسابقه جریان‌ساز بودند. 

به گفته رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ممکن است افراد ناآگاه و نااهل در هر جایی باشند، که به دنبال یکسری حواشی باشند. اما الحمدالله ایران عزتمند است و ایرانی در جایگاه‌های مختلف خوش درخشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
الله یاور همه مومنین باشد، خدایا نظری به این بنده حقیرت بکن،الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد
آخرین اخبار