فعالیت بزرگترین کارخانه تولید سیمان کردستان به دلیل محدودیت در تامین برق متوقف شد.

عدم تامین برق مورد نیاز کارخانه سیمان کردستان طی سه ماه اخیر، موجب کاهش شدید تولید و نهایتا توقف کوره شد که پس از گذشت حدود یکماه از توقف خط تولید مواردی همچون عدم تحمل هزینه ها و انباشت بدهی ها موجب تعطیلی کامل آن شده است.

مدیر عامل شرکت سیمان کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پیگیری‌های برای تامین برق مصرفی انجام شده اما به دلیل محدودیت ها، این واحد صنعتی تا اطلاع بعدی فعالیت نخواهد داشت.

رضا نیک پور با تاکید بر اینکه قطعی برق در این شرکت موجب خسارت‌های زیادی شده و عملا تولید را متوقف کرده است، گفت: تامین برق بر فعالیت این شرکت به صورت مستقیم فعالیت دارد و باعث سرد شدن کوره‌ها می‌شود.

وی افزود: در یک هفته گذشته که به صورت مکرر با قطعی برق مواجه هستیم، به علت سرد شدن کوره‌ها و ریختن آجر‌های کوره بیش ۲ میلیارد تومان خسارت به این مجموعه وارد شد.

نیک پور بیان کرد: در صورت ادامه این رویه چالش‌های جدی متوجه این شرکت تولیدی خواهد شد.

 این تعطیلی علاوه بر ضرر و زیان جبران ناپذیر برای کارخانه و بیکاری بیش از  ۳۲۰ نفر پرسنل بومی منطقه، منجر به کمبود سیمان در منطقه و سو استفاده دلالان خواهد شد و چالش‌های مالی و حقوقی عدیده ای را برای این واحد صنعتی در پی خواهد داشت.

شرکت سیمان کردستان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان کردستان و در پی اندیشه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه در سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از شرکت فعال غرب کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.