نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز مصرف استان از طریق زمینی و ۲۰ هزار تن هم از طریق حمل و نقل ریلی به ۹ استان کشور حمل شده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان (چهارم تیر) تا ۲۴ مرداد سال جاری، یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۲۳ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۷۸ هزار و ۵۶۴ تن، دیواندره با ۱۹۶ هزار و ۱۳۹ تن، دهگلان با ۱۸۰ هزار و ۹ تن و قروه با ۱۷۸ هزار و ۳۴۲ تن است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی گندم خریداری شده ۱۹۱ هزار و ۷۵۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال یوده که تاکنون ۳۰ هزار و ۲۰۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

صالحی از تحقق ۹۱ درصدی بروارد خریدتضمینی گندم در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز مصرف استان از طریق زمینی و ۲۰ هزار تن هم از طریق حمل و نقل ریلی به ۹ استان کشور هم، چون تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان و یزد حمل شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.