سوت آغاز بیست و چهارمین لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری بازی پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه اراک زده می‌شود.

بیست و چهارمین مسابقات  لیگ برتر فوتبال در حالی امشب با انجام ۳ دیدار در شهر‌های مختلف شروع می‌شود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال به خاطر آماده نبودن ورزشگاه‌های آزادی و تختی باید در شهر‌های دیگر میزبان حریفان خود باشند. البته میزبانی سرخابی‌ها در شهر‌های دیگر فقط در هفته‌های ابتدایی لیگ است و از هفته چهارم به بعد قرار است تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تهران به مصاف حریفان خود بروند.

همچنین با ورود دستگاه‌های VAR به ایران و نصب این دستگاه‌ها در برخی از ورزشگاه‌ها قرار است امسال شاهد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در بازی‌ها باشیم تا شاید اشتباهات داوری به حداقل برسد.  

پرسپولیس- ذوب آهن/  پنج شنبه ساعت ۱۹:۳۰

سوت  آغاز مسابقات لیگ بیست و چهارم امشب در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک زده می‌شود و تیم  فوتبال پرسپولیس به مصاف تیم فوتبال ذوب آهن می‌رود.  

تیم پرسپولیس قهرمان فصل گذشته به علت آماده نبودن ورزشگاه‌های آزادی و تختی مجبور شده که در ورزشگاه اراک میزبان تیم ذوب آهن باشد. البته اراک برای سرخپوشان خوش یمن نیست و آنها در این ورزشگاه برابر تیم آلومینیوم اراک در بازی لیگ برتر و جام حذفی شکست خوردند و باید دید می‌توانند این طلسم را بشکنند یا نه!  

تیم پرسپولیس با تغییرات زیادی مواجه شده و گاریدو سرمربی اسپانیایی جایگزین اوسمار برزیلی شده است. همچنین تعدادی از بازیکنان کلیدی سرخپوشان از جمله علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن به تیم‌های دیگر رفته‌اند و العملود، گندوز، احمدزاده، علیپور، پورعلی گنجی، شیروانی و ملاپور به تیم پیوسته‌اند.

گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در همان ابتدای لیگ  شرایط سختی دارد، چون این مربی تیم قهرمانی را تحویل گرفته که چند بازیکن این تیم که نقش بسزایی در قهرمانی‌ها در این چند سال داشته‌اند را از دست داده و بازیکن جایگزین خوبی هم در پست  دفاع چپ گرفته نشده است تا جای خالی عبدالکریم حسن را پر کند. البته وحید امیری تنها گزینه پرسپولیس برای دفاع چپ است که تجربه حضور در این پست را دارد و گاریدو قصد دارد از این بازیکن در این پست استفاده کند.  

به هر حال سرخپوشان پایتخت می‌خواهند با برد برابر تیم ذوب آهن نخستین گام را محکم بردارند و از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته دفاع کنند، اما کار سختی برابر ذوب آهن در اراک دارند.  

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس به علت مصدومیت قادر به همراهی پرسپولیس در نخستین بازی لیگ نیست، اما گفته می‌شود اورونوف مشکل خاصی ندارد و در صورت صلاحدید گاریدو برابر ذوب آهن بازی می‌کند.  

در آن طرف، تیم فوتبال ذوب آهن برخلاف تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات کمترین تغییرات را داشته و اسلامی، محمدی، کریمی، معصومی و رضایی از این تیم اصفهانی جدا شده‌اند و قاضی‌پور، سلیمان زاده، ممی‌زاده، آزاده، نوشی صوفیانی، شوشتری، رجبی و شاوردی بازیکنان جدید سبزپوشان اصفهانی هستند.  

محمد ربیعی هم همانند فصل گذشته هدایت تیم ذوب آهن را برعهده دارد و امسال هم این مربی می‌خواهد همراه با این تیم اصفهانی رتبه بهتری نسبت به فصل گذشته بگیرد.

ذوبی‌ها در ۲ فصل اخیر نتوانسته‌اند پرسپولیس را شکست بدهند، اما آنها می‌خواهند این طلسم ناکامی را در اولین بازی لیگ برتر فوتبال بشکنند و سرخپوشان را در اراک متوقف کنند.  

در بازی افتتاحیه لیگ برتر فوتبال قرار است از کمک داور ویدیویی (VAR)  استفاده شود و این موضوع می‌تواند اشتباهات داوری را کاهش بدهد.  

۲ تیم پیش از این ۴۶ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۱۸ برد سهم پرسپولیس و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده و ۱۶ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.  

ملوان بندرانزلی - گل گهر سیرجان /  پنج شنبه ساعت ۱۹:۴۵

تیم  ملوان بندرانزلی تغییراتی در کادر فنی و بازیکنانش داشته و مهدی تارتار از هدایت این تیم شمالی کنار رفت و سعید دقیقی تا قبل از شروع لیگ جانشین تارتار شد. البته دقیقی هم از سمتش استعفا داد تا مازیار زارع بعد از ۲ فصل دوباره به تیم شهرش بازگردد.  

البته زارع که ۲ فصل پیش توانست تیم ملوان را در لیگ برتر حفظ کند باتجربه‌تر از قبل شده و قصد دارد با برد تیمش برابر تیم گل گهر سیرجان دل هواداران انزلی را شاد کند.  

با توجه به اینکه ملوان بندرانزلی تیم نظامی محسوب می‌شود به همین علت این تیم شمالی توانسته بازیکنان شاخص لیگ از جمله امید نورافکن را به خدمت بگیرد.  

در آن طرف، تیم گل‌گهر سیرجان هم همانند تیم ملوان تغییراتی در کادر فنی و بازیکنانش داشته و مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته ملوان را به خدمت گرفته است.  

مهدی تارتار در اولین بازی باید به مصاف تیم سابقش ملوان بندر انزلی برود و امیدوار است بتواند ۳ امتیاز اول را مقابل تیم سابقش کسب کند و گام اول را محکم بردارد، اما به خوبی می‌داند که کار سختی جلوی هواداران انزلی دارد.  

استقلال خوزستان - آلومینیوم اراک /  پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰

تیم استقلال خوزستان که فصل گذشته با هدایت بوژوویچ سرمربی خارجی خود توانست در لیگ برتر باقی بماند با همین مربی فصل جدید را آغاز خواهد کرد.  

آبی پوشان اهوازی تغییرات زیادی در نقل و انتقالات داشته‌اند و بازیکنان زیادی از این تیم رفتند و از آن طرف تعداد زیادی بازیکن هم به خدمت گرفتند.  

به هر حال تیم استقلال خوزستان می‌خواهد با حمایت هواداران خونگرم خود در اولین بازی خود در لیگ برتر برابر تیم آلومینیوم اراک به برتری برسد تا گام اول را محکم بردارد.  

البته تیم استقلال خوزستان هم نمی‌تواند در ورزشگاه اختصاصی خود از تیم آلومینیوم اراک پذیرایی کند و باید در ورزشگاه خانگی فولادی‌ها میزبان حریف اراکی خود باشد.  

در آن طرف، تیم آلومینیوم اراک هم چند بازیکن اصلی و کلیدی خود از جمله احمد گوهری، مهدی لیموچی و علیرضا نقی‌زاده را در فصل نقل و انتقالات از دست داد و به جای آنها چند بازیکن را به خدمت گرفت.  

البته مجتبی حسینی همچنان هدایت تیم آلومینیوم اراک را برعهده دارد و حسینی می‌خواهد امسال رتبه بهتری با تیم اراکی در لیگ برتر فوتبال کسب کند، اما کار سختی پیش رو دارد.  

احمد گوهری دروازه‌بان فصل گذشته آلومینیوم اراک به تیم استقلال خوزستان پیوسته است و او در اولین بازی لیگ مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد و انگیزه‌های زیادی برای اثبات توانایی‌های خود در این بازی دارد.  

برنامه بازی‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال 

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

سپاهان اصفهان – چادرملو اردکان/  جمعه ساعت ۱۹:۱۵

هوادار تهران- خیبر خرم آباد/ جمعه  ساعت ۱۹:۳۰

نساجی مازندران- فولاد خوزستان /  جمعه ساعت ۱۹:۳۰

شمس آذر قزوین – استقلال تهران/  جمعه ساعت ۱۹:۳۰

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار