سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: بیش از ۱۰ سال است که به مسئولان می‌گویم  که نگاهی ویژه تری به ژیمناستیک داشته باشند.

رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتیجه مهدی الفتی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: ژیمناستیک ایران بعد از ۶۰ سال موفق شد سهمیه المپیک را کسب کند و حضور مهدی الفتی در فینال مسابقات خودش حکم مدال داشت چرا که کسی حتی فکر نمی‌کرد زمانی ما بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه پیش از مسابقات ژیمناست استرالیایی از ما شکایت کرد که با درایت فدراسیون ما تبرئه شدیم، اما حدود یک هفته از وقت ما با استرس این شکایت سپری شد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک اظهار کرد: علاوه بر الفتی،کهنی و کیخا نیز توانایی کسب سهمیه المپیک را داشتند و می‌توانم بگویم که آن‌ها حتی شانس کسب مدال را نیز داشته اند که متاسفانه با بدشانسی نتوانستند در المپیک حاضر باشند.

خیرخواه بیان کرد: ما اگر ۲ دست وسیله داشته باشیم حتما نتیجه خوبی می‌گرفتیم. تشک‌های ما کهنه و فنر‌های آن از بین رفته است و در تمرینات الفتی با حالت میخکوب می‌ایستاد، اما در مسابقات اینگونه نبود. ما حتی یک دست وسیله خوب نداریم و چیزی به ژیمناستیک داده نشده است که ما انتظار مدال داشته باشیم. وسایل ما متعلق به ۲۰ تا ۲۵ سال پیش است. کلا هزینه خرید همه وسایل ژیمناستیک سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد و امسال حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: بیش از ۱۰ سال است که به مسئولان می‌گویم که نگاهی ویژه تری به ژیمناستیک داشته باشند. ما گفتنی‌ها را گفته ایم و مسئولان نیز مشکلات را نیز می‌دانند.  چند سال پیش در هنگام بازدید یکی از مسئولان از تمرینات ما یکی از وسایل در حین تمرین شکست و ممکن بود آسیب جدی به ژیمناست ما وارد شود.

او اظهار کرد: یک بازیکن فوتبال که روی نیمکت نیز می‌نشیند حقوق میلیاردی می‌گیرد و من نیز می‌گویم نوش جانش چرا که او نیز یک ورزشکار حرفه‌ای است، اما بهتر است مسئولان نیز به همه ورزشکاران نگاه یکسان داشته باشند. من بیش از ۳۰ سال است که مربی ژیمناستیک هستم، اما یک مربی فوتبال در یک سال به اندازه کل عمر من حقوق می گیرد و این موضوع عدالت نیست. مربیان رشته‌های مثل تکواندو و کشتی نیز با توجه به عملکردشان دریافتی مناسبی ندارند.

خیرخواه در خصوص اینکه آیا مسئولان به او و الفتی بابت عملکرد خوبشان در المپیک وعده پاداش داده اند یا خیر گفت: صحبت‌های شده است و امیدوارم اگر این وعده‌ها برای من محقق نشد برای مهدی الفتی عملی شود. در ورزش ما مربیان زحمات زیادی می‌کشند، اما چندان به نقش آن‌ها در موفقیت‌ها اشاره‌ای نمی‌شود و در صورت نتیجه نگرفتن مربیان مقصر هستند و خیلی ها متوجه نیستند که ورزشکار با وجود مربی می تواند در مسابقات نتیجه بگیرد.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار