پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به اظهارات تاج مبنی بر عذرخواهی از باشگاه استقلال به‌دلیل تغییر قهرمان فصل گذشته واکنش نشان داد.

رضا وطنخواه پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت سرخپوشان اظهار کرد: به نظرم فوتبال نسبت به گذشته فرق کرده است. بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا بیرانوند گلر پرسپولیس به تراکتور رفت، اما اکنون زمانه به صورتی شده که اگر شما پول درست و حسابی نداشته باشید نمی‌توانید زندگی درست و حسابی داشته باشید. زمان ما به این صورت بوده که آماتور بودیم و پول هم نمی‌گرفتیم. من دوست دارم که تیم‌های ما با بازیکنان داخلی موفق شوند نه اینکه بازیکن خارجی بیاورند. البته اکنون در همه دنیا رسم است که باشگاه ها، بازیکن از کشور‌های خارجی می‌آورند. من به عنوان یک ایرانی دوست ندارم که باشگاه پرسپولیس برود و بازیکنان خارجی بگیرد. اکنون مدیریت باشگاه به این صورت است و اینها فقط می‌خواهند به هر شکل قهرمان شوند. من معتقدم که باید با بازیکنان ایرانی قهرمان شویم.

وطنخواه درباره اینکه عملکرد درویش را در نقل و انتقالات چطور ارزیابی کرده است، گفت: چند بازیکن ما به تراکتور رفته اند. با توجه به اینکه من اصالت ترک را دارم دوست دارم تیم تراکتور و یا پرسپولیس قهرمان شود. چطور می‌شود ما این همه پیشکسوت  دارای سوابق مدیریتی در کشورمان داریم، مسئول پرسپولیس نمی‌شوند. البته من به آقایان احترام می‌گذارم و توهین نمی‌کنم، اما وضعیت باشگاه پرسپولیس خوب نیست.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان امسال می‌توانند به موفقیت برسند، گفت: موفقیت این است که شما قهرمان شوید. من نمی‌توانم پیش بینی کنم که تیممان قهرمان می‌شود و باید چند بازی بگذرد و بعد می‌توانیم در این باره نظر بدهیم.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در ورزشگاه اراک میزبان تیم ذوب آهن باشد، گفت: خیلی جالب است که استادیوم بزرگی به نام آزادی داشته باشیم و چند تا زمین فوتبال در تهران موجود باشند، اما قابل استفاده نیستند و باید تیم‌های پرسپولیس و استقلال در شهر دیگری بازی کنند و این واقعا باعث تاسف ورزش کشورمان به خصوص فوتبال است. با این حال نمی‌شود کاری کرد و باید پرسپولیس در ورزشگاه اراک بازی کند. ان شاء‌الله سرخپوشان در اراک موفق باشند.

وطنخواه درباره اینکه بازی اول پرسپولیس برابر تیم ذوب آهن در ورزشگاه اراک است، گفت: به نظرم ۳، ۴ بازی اول را نمی‌شود پیش بینی کرد. درست است که من مدتی مربی ذوب آهن بودم، اما دوست دارم که تیم پرسپولیس ۳ امتیاز این بازی را بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه گاریدو می‌تواند سرخپوشان را به موفقیت برساند، گفت: من از اکنون نمی‌توانم قضاوت کنم. ۴ رکن برای قهرمانی وجود دارد که شامل مدیریت قوی، بازیکنان قدرتمند، مربی کاربلد و امکانات عالی هستند و این ۴ مورد باید در کنار هم باشند  تا تیم قهرمان شود.

او درباره اینکه در مسابقات لیگ امسال قصد دارند از VAR استفاده کنند، گفت: به نظرم این سیستم به داوری کمک می‌کند و حق از بین نمی‌رود.

وطنخواه درباره اینکه عذرخواهی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از باشگاه استقلال به خاطر تعویض قهرمان لیگ را چطور ارزیابی می‌کند، گفت:  در مسابقات جام جهانی و لیگ‌های معتبر دنیا هم اشتباهات داوری رخ می‌دهد و این اشتباهات عمدی نیست و غیر عمدی هست. رئیس فدراسیون فوتبال عذرخواهی  کرده است، اما او نباید نسبت به تیمی تعصب داشته باشد و همه را باید به یک چشم نگاه کند و اجازه بدهد افراد دیگری این اظهارات را بیان کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تعصب و غیرت در گذشته وجود داشت، اما اکنون پول برای فوتبالیست‌ها مهم است، گفت: زمانه عوض شده است. در زمان ما می‌شد زندگی معمولی داشت، اما اکنون زندگی سخت شده است و بازیکنان اکثرا بعد از فوتبالشان کاره ای نیستند. اکنون من استاد دانشگاه صنعتی شریف هستم و خیلی از هم دوره‌های من شغلی دارند. فوتبالیست‌های فعلی شغلشان فقط فوتبال است و سواد کلاسیک ندارند که بعد از فوتبال از تحصیلات  خود استفاده کنند. من ایرادی به این موضوع نمی‌گیرم و هر جایی که پول بیشتری بدهند بازیکنان به آنجا می‌روند و بازی می‌کنند.

او درباره اینکه پیشنهادات نجومی به بازیکنان صورت می‌گیرد، گفت: نوش جانشان، بازیکنانی که این رقم‌ها را می‌گیرند معلوم نیست فردا سالم باشند یا نه! چون با جان خود بازی می‌کنند. کیفیت لیگ ما را باید در مسابقات آسیایی سنجید و اینکه ما در آسیا چه مقامی می‌توانیم کسب کنیم. ان شاء‌الله تیم‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا مقام بیاورند.

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
رو رو برم
آخرین اخبار