مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: رگبار باران و وزش باد تا پایان هفته در انتظار شهر‌های شمال غرب و شمال کشور خواهد بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از امشب شاهد رگبار باران و وزش باد خواهیم بود، گفت: در مناطقی از نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات اردبیل، گلستان و خراسان شمالی شاهد رگبار باران و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا در مناطقی از سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای فردا و پنجشنبه نیز در مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد وبرق گزارش شده است، گفت: روز جمعه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران و سمنان هم رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: طی ۵ روز آینده در مناطق جنوبی کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان بارش‌های رگباری ادامه خواهد داشت و در همین رابطه نیز هشدار هواشناسی سطح نارنجی منتشر شده که مخاطراتی را برای این مناطق به همراه دارد.

 ضیائیان توضیح داد: همچنین در ۵ روز آینده مناطقی از شمال شرق و شرق و همین‌طور جنوب شرق کشور و پنجشنبه و جمعه نیز در مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و غرب کشور در برخی از ساعات وزش باد شدید را به همراه خواهند داشت که در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک نیز خواهد شد.

 وی اظهار کرد: علاوه بر این، آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان نیز امروز و فردا و دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج و متلاطم خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار