معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تاریخ‌سازی دختران ایران در المپیک پاریس گفت: موفقیت دختران ما افتخار ماست.

زهرا بهروزآذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در مراسم استقبال از قهرمانان المپیکی کشورمان شرکت کرده بود، اظهار داشت: برای من باعث افتخار است در مراسمی شرکت کردم که مراسم استقبال از ورزشکاران و دختران تاریخ‌ساز بود. برای اولین بار مدال نقره در المپیک داشتیم و این برای ما افتخار است که دختران ایران در همه عرصه‌ها افتخارآفرین هستند. در ورزش، این قهرمانی به طور شاخص برای ما نمود پیدا می‌کند و قدردان تلاش قهرمانان هستیم.

وی افزود: امیدوارم در تمامی عرصه‌ها، قهرمانی زنان ایران را به اطلاع همه مردم برسانیم. به نمایندگی از مردم ایران اینجا هستم و به دختران کشورم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی بدرخشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اینکه مبینا نعمت‌زاده، دارنده مدال برنز المپیک پاریس از نسل دهه ۸۰ است و دولت چه برنامه‌ای برای این نسل دارد، بیان کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که باید برای این نسل مود توجه قرار بگیرد، این است که مسیر رشد و پیشرفت باید واضح و شفاف باشد تا عزیزان ما به آینده‌ای که می‌خواهند، برسند. دولت هم وظیفه دارد هر بستری که برای تحقق این اهداف امکان‌پذیر است را فراهم کند.

بهروزآذر در خصوص مهاجرت برخی دختران در سال‌های گذشته و اینکه دولت برنامه‌ای برای بازگشت آنان به کشور دارد، گفت: قطعا یکی از بزرگ‌ترین غم‌هایی که در دل ما نشست، نبود برخی دختران کنار اعضای تیم «خودشان» بود. کسی نیست که دلش نخواهد شرایطی فراهم شود که این عزیزان برگردند. شرایط فراهم است و اگر آنها دوست داشته باشند به کشور برگردند، ما استقبال می‌کنیم.

وی در پایان خطاب به دختران ایران‌زمین گفت: دختران عزیز، ایران متعلق به شماست و شما آینده‌سازان کشورمان در عرصه‌های مختلف هستید.

ورزشکاران ایرانی در المپیک درخشیدند و با کسب ۳ مدال طلا، ۶ نقره و ۳ برنز توانستند رده بیست‌ویکم جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص بدهند. آخرین گروه کاروان ورزشی ایران امروز وارد فرودگاه امام شده و مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار