مسئول گروه جهادی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: اردوی دامپزشکی با عنوان رزمایش جهادگران فاطمی چهار توسط گروه جهادی شهید سلیمانی این اداره کل در روستاهای محروم سطح استان اجرا شد.

فردین باقری مسئول گروه جهادی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه رزمایش جهادی دامپزشکی در روستاهای محروم زنجان اجرا شد گفت: این اردوها با شرکت ٢٠ نفر از نیروهای سازمان و دانشجویان بسیجی با ارائه چهار هزار و ۱۹۴ خدمت رایگان در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار برگزار شد.

وی افزود: در ین اردو، گروه های عملیاتی دامپزشکی به مناطق محروم روستایی اعزام شدند و در راستای محرومیت زدایی، خدمات رایگان دامپزشکی شامل مایه کوبی دام‌ها علیه انواع بیماری ها، ویزیت دام و طیور و همچنین خدمات مشاوره‌ای در خصوص نحوه صحیح تغذیه و بهداشت دام را ارائه کردند.

این مسوول ادامه داد: در این اردوها ۲ هزار و ١٢٢ راس دام علیه بیماری آبله، یک هزار و ٢٠٠ راس دام علیه بیماری پی پی آر، ۶۲۰ راس دام علیه بیماری شاربن، ١٨٣ راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز و ٩ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی گفت: همچنین جهت مبارزه با انگل های دامی ۵۰۰ متر مربع جایگاه دام و ٢٠٠ راس گوسفند سم پاشی شد.

باقری ادامه داد: در این اردوی جهادی به منظور کمک به اقشار نیازمند و صاحبان دامداری‌های کوچک، چهار دوره آموزشی و ترویجی برای روستاییان و عشایر استان با موضوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، بیماری برسلوز (تب مالت)، تغذیه و بهداشت دام و کنترل و پیشگیری از بیماری هاری برگزار و معاینه دام های بیمار و ارائه نسخه های لازم برای ۶۰ راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان انجام شد.

مسوول گروه جهادی اداره کل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی حمایت از محرومین و گسترش خدمات به مناطق محروم است که امروز نیز این برنامه جزو اولویت‌های شبکه دامپزشکی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.