مدیرعامل آبفا فارس از رشد ۴ درصدی میزان مصرف آب در تابستان امسال خبر داد و گفت: طی این مدت تعداد ۶۳ حلقه چاه در فارس خشک شد.

علی شبانی در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه این روز‌ها شرایط سختی را به دلیل گرمای بی سابقه هوا پشت سر می‌گذاریم و بار‌ها رکورد مصرف آب و برق جابه‌جا شده است، اظهارداشت: فارس از نظر وسعت معادل ۹ استان کشور است طی این ایام و در گرمای شدید هوا، در شهرستان‌های فسا، داراب و کوار تنش آبی داشتیم که تبدیل به بحران می‌شد، اما اقداماتی برای اینکه به این مرحله نرسد انجام دادیم.

مدیرعامل آبفا فارس از رشد ۴ درصدی میزان مصرف آب در تابستان امسال خبر داد و گفت: طی این مدت تعداد ۶۳ حلقه چاه در فارس خشک شد.

شبانی در ادامه در هفته دولت در سراسر استان در بخش آب حدود ۵۶ پروژه در ۲۵ شهر استان با اعتباری بیش از ۵۹۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که ۵۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

او تصریح کرد: در بخش فاضلاب ۶ پروژه با ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در ۳ شهرستان بهره‌برداری خواهند شد که جمعیت ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و مهم‌ترین آن تصفیه‌خانه لپویی است.

مدیرعامل آبفا فارس همچنین به نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در فارس ۱۴۳ سایت نهضت ملی مسکن با ۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد پیش‌بینی شده است که اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبفا آن لازم است.

او ادامه داد: پروژه آبرسانی ۲۷ سایت معادل ۴۸۸ واحد تحت پوشش پروژه نهضت ملی مسکن را تکمیل کردیم و برای پروژه‌هایی که میزان ساخت بیش از ۹۰ درصد دارند، ظرف سه ماه آینده شبکه مورد نیاز آنها را تکمیل خواهیم کرد.

شبانی همچنین گفت: در بخش مطالعات پروژه‌های فاضلاب کار‌های خوبی در سطح استان شروع شده است و مطالعات فاز یک فاضلاب را انجام شد و یکسری پروژه‌ها از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی انجام شده است که از اعتبارات آن برای کار‌های زیست محیطی استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ درصد آب استان در بخش شرب و ۹۵ درصد بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: برای شهرستان‌های لامرد و مهر ۷۷۰ کیلومتر آب منتقل می‌کنیم، چون منبع آب پایدار در جنوب استان نداریم. در شهر‌های اوز، لار، خنج، فتح‌آباد و... از سد سلمان فارسی آب انتقال می‌دهیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه امروز همکاران ما در گرمای ۵۰ درجه تأسیسات آبرسانی را رها نکرده‌اند و شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: امسال برای تأمین برق تاسیسات آبرسانی، ۶۰۸۰ کیلو وات ساعت برق را با استفاده از دیزل ژنراتور با همکاری شرکت برق تأمین کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار