شهردار لواسان گفت: پرونده‌هایی که در شهرداری برای ساخت و ساز‌های غیر مجاز داریم در حوزه اضافه طبقات، نزدیک به ۱۰۰ درصد کاهشی بوده است.

سید علی حسینی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد شهرداری شهر لواسان و پیگیری مشکلات شهروندان این شهر، گفت: اقدامات شهرداری پیش چشم مردم است و مردم مستقیماً به شهرداری پول واریز می‌کنند و در مقابل آن نیز مطالبات و درخواست‌هایی دارند؛ لذا باید در مقابل این مطالبات و سوالات مردم پاسخگو باشیم. 

وی افزود: برای پیشبرد اهداف حل مشکلات مردم نیازمند مشارکت آنها هستیم و دست نیاز به سمت تشکل‌های مردمی برای کسب کمک فکری دراز کرده ایم. شهر موجودی زنده و پویا است و مشکلات آن نیز باید به مرور حل و فصل شود. 

شهردار لواسان با اشاره به اینکه ماهانه ۲۷ میلیارد تومان حقوق پرسنل شهرداری لواسان است که پرداخت می‌شود، افزود: باید بگوییم که در شهرداری لواسان صورت خود را با سیلی سرخ کرده‌ایم لواسان شهری نیست که این میزان پرداخت حقوق در آن صحیح باشد و در حقیقت پنج و نیم برابر بیشتر از آنچه که نیاز است حقوق پرسنل پرداخت می‌کنیم، از سوی دیگر هم نمی‌توانیم نیرو را تعدیل کنیم چرا که در شهر لواسان هیچ فرصت شغلی تعریف نشده است و در ملاقات‌های مردمی تعداد زیادی درخواست اشتغال مطرح می‌شود.

کاهش درآمد‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ در لواسان 

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری لواسان ۳۸۰ میلیارد تومان است که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن بابت حقوق باید هزینه شود، درباره درآمد‌های شهرداری اظهار کرد: در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که با این درآمد توانستیم پروژه‌های خوبی را آغاز کنیم، منابع درآمدی شهر لواسان محدود است و از سوی دیگر درآمد‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز کاهش پیدا کرده که البته این جای خوشحالی دارد، چرا که به معنای کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز است. 

آسفالت ریزی ۴۰ هزار مترمربع از خیابان‌ها و معابر لواسان 

شهردار شهر لواسان تأکید کرد: به دنبال احداث پروژه‌های چشم نواز نیستیم؛ بلکه تلاش می‌کنیم در جهت حل مشکلات و معضلات مردم و بر اساس درخواست‌ها و نیاز آنها پروژه‌ها را اجرایی کنیم و البته اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان قرارداد آسفالت منعقد شده که چیزی حدود ۴۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی در سطح شهر را به همراه خواهد داشت. 

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای تجهیزات خدمات شهری لواسان 

حسینی با بیان اینکه اینکه تلاش شده است خدمات شهر لواسان به صورت مکانیزه ارائه شود، افزود: ۴۰ میلیارد تومان در حوزه تجهیزات خدمات شهری هزینه کردیم. همچنین در فضای اداری شهرداری مشکلی وجود داشت که ساختمان کناری شهرداری فعلی احداث شده و در هفته دولت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر در سطح شهر لواسان به صورت روزانه و مستمر شاهد اجرای اقدامات مختلف در حوزه‌های مختلفی همچون عمران هستیم و از سوی دیگر هر کجا که نیاز بوده به دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز کمک کرده‌ایم. 

مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز / قانون مداری در شهر لواسان در حال نهادینه شدن است

شهردار لواسان در پاسخ به ایسنا در خصوص حجم ساخت و ساز‌های غیر مجاز در سطح شهر لواسان نیز گفت: پرونده‌هایی که در شهرداری داریم نزدیک به ۱۰۰ درصد در حوزه اضافه طبقات، کاهشی بوده و خوشبختانه امروز نزدیک به صفر شده است. بی تردید با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در سطح شهر مقابله خواهیم کرد؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که لواسان یک باغ شهر تعریف شده و ممکن است همچنان در سطح شهر تخلفات جزئی وجود داشته باشد که با همه آنها مقابله خواهد شد و قانون مداری در شهر لواسان در حال نهادینه شدن است. 

حفظ ضابطه باغ شهری مأموریت شهرداری لواسان

حسینی ادامه داد: مأموریت شهرداری لواسان در وهله اول حفظ ضابطه باغ شهری در لواسان است و همه اقدامات حول این موضوع اجرایی می‌شود تا این بخش دچار خدشه و تغییرات نشود. 

مهدی کرمی‌نیا رئیس شورای اسلامی شهر لواسان نیز در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد شورای این شهر گفت: در سه سالی که از عمر این دوره مدیریت شهری گذشته است تلاش کردیم شهری آرام داشته باشیم و اتفاقات و خبر‌های ناگواری که در گذشته برای شهر لواسان وجود داشت را نداشته باشیم که به حمدالله تا حدود زیادی این ام محقق شد. 

وی افزود: به محض آغاز کار در این دوره مدیریت شهری مسائل و مشکلاتی وجود داشت که به همراه کمبود‌ها همگی شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام شد خوشبختانه در محیط شورا طوری برنامه‌ریزی شد که با وجود اختلاف سلیقه‌ها، اما رأی واحدی از شورای شهر لواسان بیرون می‌آمد. در حقیقت این دوره شورا تک محور نبود و برای همه موضوعات تبادل نظر و مشورت شکل می‌گرفت. 

رئیس شورای شهر لواسان ادامه داد: در این ایام دو بار شهردار شهر لواسان تغییر کرد؛ اما در همه این زمان‌ها حتی یک روز کار شهر متوقف نشد و خوشبختانه امروز با حکم آقای حسینی به عنوان شهردار شهر لواسان قطعاً کار به صورت جدی‌تر پیگیری خواهد شد و امیدواریم در یک سال آخر مدیریت شهری شاهد اتفاقات بهتری باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر لواسان تأکید کرد: در ابتدای این دوره حدود ۴۶ پرونده باز در حوزه‌های مختلف و با دستگاه‌های مختلف شکل گرفته بود که خوشبختانه بخش اعظم آنها به سرانجام رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار