مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تا پایان تیر ماه سه هزار و ۵۲ نفر مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲۸ نفر کمتر است.

 محمد رضا نورس گفت: از این تعداد دو هزار و ۱۸ نفر مرد و هزار و ۳۴ نفر زن بوده اند.
وی گفت: این امار در مدت مشابه پارسال سه هزار و ۲۷۰ نفر بود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه اضافه کرد: بررسی ماهانه ثبت معاینات نزاع در استان نشان می‌دهد تیر ماه با تعداد ۸۹۷ نفر بیشترین تعداد مصدوم معاینه شده را در حوزه معاینات نزاع دارد و پس از آن ماه‌های خرداد (۷۵۶ نفر)، فروردین (۷۰۳ نفر) و اردیبهشت (۶۹۶ نفر) قرار دارند.
نورس ادامه داد: همچنین بررسی آمار شهرستانی معاینات مصدومین نزاع نشان داد که بیشترین تعداد مصدوم نزاع معاینه شده در اداره پزشکی قانونی بجنورد با تعداد یک هزار و ۱۸۹ نفر بود، شهرستان شیروان (۵۴۷ نفر)، اسفراین (۵۳۲ نفر)، آشخانه (۲۸۹ نفر)، فاروج (۲۴۴ نفر)، جاجرم (۱۷۸ نفر) و کمترین تعداد متعلق به شهرستان راز (۶۴ نفر) بود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان با ابراز خرسندی از کاهش آمار مصدومین نزاع گفت: امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد هرچند لزوم آموزش مهارت کنترل خشم به مردم برای کاهش هر چه بیشتر این آمار همچنان احساس می‌شود.
در سال ۱۴۰۲ با معاینه هفت هزار و ۸۸۲ نفر، روزانه بیش از ۲۱ مصدوم نزاع در ادارات پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که خراسان شمالی نسبت به جمعیت در رتبه سوم معاینه مصدومین نزاع در کشور قرار گرفته است.

برچسب ها: نزاع ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.