مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از ابتدای امسال حدود ۶ پروانه تأسیس شهرک‌های غیردولتی برای بخش خصوصی را صادر کرده‌ایم.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت در برنامه میز اقتصاد گفت: حدود ۹۴ درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک هستند که ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی محسوب می‌شوند،عمده صنایع کل جهان را صنایع خرد و کوچک تشکیل می‌دهند.

او افزود: ۷۷ هزار واحد صنعتی در کشور دارای فعالیت صنعتی هستند، نوسازی و بازسازی صنایع در زیرساخت‌های صنعتی و تجهیزات داخل بنگاه‌های صنعتی یکی از محورهای اصلی در مجموعه وزارت صمت است که به صورت خاص در سازمان صنایع کوچک پیگیری می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶ پروانه تأسیس شهرک‌های غیر دولتی برای بخش خصوصی را صادر کردیم و تعداد زیادی نیز هم اکنون در سراسر کشور متقاضی دریافت پروانه تأسیس هستند که بسترهای لازم برای این کار را انجام داده ایم. همه بنگاه‌های صنعتی نیاز به نوسازی پیدا می‌کنند که در برخی موارد مساله آنها با بازسازی حل می‌شود یعنی بخشی از نوسازی شامل بازسازی بنگاه‌های صنعتی می‌شود. 

معاون وزیر صمت گفت: زیرساخت‌های صنعتی به طور طبیعی جزو الزامات تولید در بنگاه‌های صنعتی به ویژه در داخل شهرک‌های صنعتی هستند از این رو باید مورد توجه قرار گیرند، زیرا اگر هرکدام از این زیرساخت‌ها با آسیب مواجه شوند حتماً خسارت‌های سنگینی را به تعداد بسیاری از واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها وارد می‌کنند.

او بیان کرد: در صنایع کوچک کشور ۱۴.۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) صنعت کشور را در دست خود دارند همچنین امسال ۲۰ اصلاحیه در دستورالعمل حق بهره‌برداری واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنفی و فناوری انجام شده است. تمام این اصلاحیه‌ها با هدف بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک اعمال شده‌اند.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به راه اندازی ۶۵۰ کارگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی طی سال جاری گفت: در کنار تولید باید به برندسازی هم توجه کنیم،یکی از کلیدی ترین برنامه های ما نوسازی صنایع است به طوری که امروز ۱۲ هزار واحد صنعتی باید نوسازی و بازنگری شوند.

مقیمی گفت: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ کارگاه تولیدی مربوط به بخش خصوصی و دولتی در شهرک‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شده است همچنین بیش از ۱۶۰۰ سند تفکیکی در شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری صادر شده است.

او افزود: برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها، اجرای مکانیسم جدید در حال بررسی است و معتقدیم دولت در کار بخش خصوصی نباید ورود نکند. توسعه پایدار با روش‌های قبلی اتفاق نمی‌افتد، توسعه پایدار باید برای حوزه‌های دارای اولویت مانند آب، پیگیری شود.

خبرنگار: رضا زارع 

برچسب ها: شهرک صنعتی ، وزات صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار