ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان به مناسبت ۲۱ مرداد «روز ملی حمایت از صنایع کوچک» گفت: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی از جمله پوشاک، فراوری مواد معدنی و صنایع غذایی و دارویی در این استان در حال پیگیری است.


رسول سواری افزود: با توجه به وجود منابع معدنی غنی در نایین در تلاش برای احداث شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی در این شهرستان هستیم که علاوه بر استفاده از ظرفیت مواد اولیه موجود از خام‌فروشی نیز جلوگیری شود.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه پوشاک و نساجی در استان وجود دارد، گفت: در صدد ایجاد شهرک پوشاک در استان اصفهان هستیم.


سواری ادامه داد: موضوع ایجاد شهرک «شیمی پارک» در شهرضا که ظرفیت خوبی در این زمینه دارد نیز پیگیری شده است.


وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از مزیت‌های خوبی در بخش سنگ، آجر، گلاب، گیاهان دارویی و فرش ماشینی برخوردار است، گفت: با راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی، مساله تخصیص زمین به واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال و سرمایه‌گذاران برطرف خواهد شد.



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: حلقه‌های مفقوده در زنجیره تولید برخی از بخش‌ها وجود دارد که باید شناسایی شود و بتوان با رویکرد علمی و دانش بنیان، این زنجیره‌ها را تکمیل کرد.


وی افزود: اینگونه موارد در طرح‌های شهرک‌های صنعتی اصفهان، مورد توجه قرار گرفته و اولویت‌بخشی شده است.


سواری با بیان اینکه در حوزه زیرساختی نیز به‌دنبال راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی هستیم، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های صنفی و کارگاهی موجود در شهرک‌های صنعتی برای فعالیت هدفمند، هدایت علمی و ایجاد شهرک‌های تخصصی بهره گرفت.


۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.
تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های صنعتی این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند و هم‌اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.


اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد و با حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.