12 اداره میراث فرهنگی امسال در شهرستان های استان اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر از 24 شهرستان استان تنها 2 شهرستان دارای اداره میراث فرهنگی است و سعی داریم به لحاظ تشکیلاتی اداره های شهرستان ها را از نظر بدنه و کارشناسی توانمند و 12 اداره میراث فرهنگی در شهرستان ها راه اندازی کنیم.

فریدون اللهیاری با اعلام ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی اردستان به اداره اظهار داشت: این شهرستان با 68 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و دارا بودن آثار تاریخی ملموس و ناملموس، همچنین صنایع دستی ممتاز، وجود طبیعتی چهار فصل و خانه های تاریخی شرایط خوبی برا ی حضور سرمایه گذاران و جذب گردشگر دارد.

به گفته وی ، واگذاری ابنیه تاریخی در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری از رویکردهای این سازمان در سال جاری است و شناسایی این اماکن و توجه به مالکیت آنها، در اولویت جذب سرمایه گذار قرار دارد، علاوه بر این ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و هتل های سنتی از دیگر برنامه های سال جاری میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی- صنایع دستی وگردشگری استان به راه اندازی پایگاه ملی بافت تاریخی زواره اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا برای بافت تاریخی مهاباد هم یک پایگاه استانی راه اندازی کنیم .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.