مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب شهر‌های کنارک چابهار تا اوایل پاییز امسال، اضافه می‌شود.

علیرضا قاسمی  در جریان بازدید مدیرکل نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور از کارخانه آب‌شیرین‌کن بیان کرد: در حال حاضر برداشت آب از آبگیر ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که از این میزان ۴۴ هزار مترمکعب شیرین‌سازی می‌شود.
وی افزود: در راستای افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک و به منظور حل مشکل آب آشامیدنی ساکنان چابهار و کنارک، تا پاییز امسال هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح با وجود بدهی حدود چهار هزار میلیارد ریالی پیمانکار در حال اجراست، ابراز امیدواری کرد: با اهتمام ویژه دولت به این استان در تخصیص اعتبار لازم، کل ظرفیت تعریف شده به میزان ۲۵ هزار مترمکعب تا پایان امسال وارد مدار شود.
وی تاکید کرد: لازم است با توجه به فرسودگی شدید خط انتقال از سه‌راهی منطقه آزاد تا سه‌راهی پلیس راه به طول ۱۲ کیلومتر، اصلاح و نوسازی این خط نیز با مساعدت در تامین اعتبار عملیاتی شود.

 بررسی میدانی روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب در جنوب سیستان و بلوچستان

 روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب حوزه جنوب سیستان و بلوچستان با حضور میدانی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور بررسی می‌شود.

هاشم خمر مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور صبح امروز با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، به منظور بررسی روند پیشرفت طرح‌های آب و فاضلاب جنوب این استان از طریق فرودگاه بین‌المللی کنارک وارد این استان شد.
هاشم خمر در سفر ۲ روزه خود، از کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک، پروژه خط انتقال آب‌شیرین‌کن، خط انتقال سد کهیر، ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرستان‌های کنارک و چابهار بازدید می‌کند.
 بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال پسابندر، مجتمع آبرسانی روستایی تلنگ، تصفیه‌خانه روستایی سد زیردان و مجتمع زیرمجموعه سد پیشین دیگر برنامه مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور در جنوب این استان است.

برچسب ها: آبفا ، آب شیرین کن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار