استاندار کردستان از راه اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ شهر‌های سقز و قروه در پاییز امسال خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در دومین جلسه کارگروه مقابله با سرقت استان، اظهار کرد: استان کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است و این جای افتخار دارد که نشان از تدین مردم این دیار است و از نسل‌های گذشته منتقل شده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه شرایط استان در این خصوص شرایط بسیار خوبی است، گفت: باید تلاش کنیم این وضعیت روز به روز بهتر شود.

زارعی کوشا از راه اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ شهر‌های سقز و قروه در پاییز امسال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده از سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر است، راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در کاهش آمار این گونه سرقت تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار کردستان با اشاره به سرقت  های خرد از جمله سرقت منازل و تبعات روانی آن افزود: این سرقت ها در برخی استان‌ها و شهر‌ها به یک چالش تبدیل شده و نیاز است یک کار علمی صورت گیرد و از تمام امکانات رسانه‌ای و شهرداری برای آموزش به شهروندان بهره گرفته شود.

استاندار کردستان به پایین بودن آمار سرقت مسلحانه در استان اشاره و اضافه کرد: مجموعه آگاهی و انتظامی استان با همکاری دستگاه ها، توفیقات خوبی در بحث مقابله با سرقت داشته اند که قابل ستایش است.

کاهش هفت درصدی سرقت در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه گفت: مجموع سرقت‌ها از ابتدای سال تا پایان تیرماه، نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

وی از کشف ۵۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در این مدت خبر داد و گفت: ۰.۷ سرقت‌های کشور در استان کردستان رخ داده است.

سردار دارابی با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ فراوانی سرقت در رتبه ۲۸ و در خصوص نسبت جمعیت استان در جایگاه ۳۳ هستیم، گفـت: از ابتدای امسال تاکنون، از ۱۰ شهرستان استان، هفت شهرستان از لحاط وقوع سرقت کاهشی و فقط سرواباد، بانه و مریوان افزایشی است.

 رییس پلیس آگاهی کردستان نیز در این جلسه تاکید کرد: مطالبه جدی مردم در خصوص مقابله با سرقت است و در همین راستا تلاش برای مقابله با سرقت توسط نیرو‌های انتظامی همچون گذشته در حال انجام است.

شاکری افزود: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۴ هزار و ۴۵۷ سرقت رخ داده که ۵۸ درصد سرقت‌های خرد و ۴۲ درصد سرقت‌های خرد بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه سرقت مهم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش و ۶۲ درصد آن کشف شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.