سردار رادان گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران با تأثیرگذاری بر افکار عمومی، نقشی حیاتی در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند.

سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور در نشست آیین گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد:  رایحه دل‌انگیز قلم و کلام چقدر می‌تواند در امنیت تأثیرگذار باشد.همواره از شما یاد گرفتم که با مداخله در ادراک جامعه و مخاطبین، می‌توان انسان‌ها، رسانه‌ها و خبرنگاران را به سمت درستی هدایت کرد. حتی اگر این مداخله‌ها باعث ایجاد تکانه‌هایی در ذهن مخاطب شود، این تکانه‌ها می‌توانند از حوادث و مأموریت‌های مختلف ناشی شوند. آیا در مطبوعات نیز چنین تکانه‌هایی رخ می‌دهد؟ بله، حتماً. در سازمان‌ها نیز این اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است.

او ادامه داد: امنیت داخلی و عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این امنیت از مرکز تا روستا‌ها و از روستا‌ها تا جاده‌ها جریان دارد. ما باید این امنیت را به درستی درک کرده و پردازش کنیم و در بحث‌های اجتماعی به آن توجه کنیم. نباید در این زمینه غفلت کنیم، چرا که نتیجه غفلت می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.

رادان تصریح کرد: امنیت و اقدامات فوری  اصل جدایی‌ناپذیر هستند و اگر قرار باشد همه به آن توجه کنند، تنها وظیفه پلیس نیست، بلکه همه ما در قبال آن مسئولیم. این اصل برای خبرنگاران، رسانه‌ها و مطبوعات نیز صدق می‌کند و باید به آن توجه کنیم. امیدواریم که بتوانیم با دقت و توجه به این مسائل، کار خود را به درستی انجام دهیم. رسانه‌ها و خبرنگاران با نقش مهمی که دارند، می‌توانند عقاید عمومی مردم را شکل دهند و حتی افکار را به سمت مسیر درست هدایت کنند.

رادان  گفت: استاندارد جهانی این است که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر پنج پلیس وجود داشته باشد و در ضمن بر اساس این استاندارد مرزبانی شامل نیروی پلیس نمی‌شود. اما در کشور ما عدد خیلی بیشتر از این‌هاست و با استاندارد فاصله داریم. امروز مردم ایران پلیسی را دارند که در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۳ شهید را تقدیم کشور کرد که شامل ماموران پلیس راهور وپلیس پیشگیری و ما در همین سال ۱۴۰۳ و تاکنون ۳۰ شهید داشتیم.

او تصریح کرد: اقتدار پلیس نباید شکسته شود و در تمام جهان این را می‌دانند که نباید اقتدار پلیسشان شکسته شود، چرا که در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رادان  گفت: متاسفانه اتفاق بدی افتاده که اگر با قانون مشکلی داشته باشیم، بر مجری قانون خرده می‌گیریم و مجری را می‌زنیم، نباید این‌طور باشد و اگر با قانون مشکلی داریم خب قانون باید اصلاح شود، پلیس مجری قانون است.

او بیان کرد: اگر کشف حجاب جرم است، مربوط به قانون است، اشکالی هست باید قانون تغییر کند نه اینکه مجری را مورد هجمه قرار داده و خرده بگیریم. پلیس اقتدار خود را حفظ می‌کند، انتقادات را به جان می‌خرد، اما کارش را انجام می‌دهد.

رادان گفت: دشمنان برنامه دارند و می‌خواهند از کشف حجاب به عریانی و برهنگی و ... بروند. ما سندی را کشف کردیم که نشان می‌دهد موضوع جورج سوروس اخلاقی مطرح است و آموزش‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند. در همین سندها گفته‌اند که هر چادر بر سر زن ایرانی یک پرچم است که ما باید این پرچم را بگیریم. 

او بیان کرد: در فتنه ۸۸ نیز ما شاهد بودیم که جورج سوروس آموزش‌هایی برای براندازی می‌داد و این‌بار هم جورج سوروس‌هایی اخلاقی برای از بین بردن اخلاق در جامعه نقشه کشیده‌اند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: موضوع حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است، اما یک سوال، مگر موضوعات اجتماعی بایدها و نبایدهایی ندارد؟ مگر چهارشنبه آخرسال اجتماعی نیست؟ خب در موضوع حجاب هم ما نیازمند حرکت مسئولانه رسانه‌ها هستیم.

او گفت: اگر شهید شدم پای کفنم بنویسید این کسی است که برای حجاب دختران و مادران وطنش تلاش کرد.

فرمانده فراجا بیان کرد: ما در ایرانی هستیم که ۱۹ هزار نفر سالانه در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. اگر ماشین مردم را توقیف می‌کنیم برای حفظ جان مردم است و دلیلش این است که مردم را دوست داریم.

او  گفت: در سال ۱۴۰۳ در حوزه سرقت تا همین حالا ۲۰ درصد وقوع کاهش پیدا کرده و ۳۰ درصد هم کشفیات ما افزایش پیدا کرده است.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار