برای برگزاری باشکوه کنگره سرداران و ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی ۲۲ کمیته فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌ها دفاع مقدس و دبیر کنگره ملی سرداران و ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی این کنگره در شهرستان خوی اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه کنگره سرداران و ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی ۲۲ کمیته فرهنگی و اجتماعی در استان فعالیت می‌کنند.

 سرهنگ پاسدار منصور یوسفی گفت: امروز دشمن در عرصه‌های مختلف در تلاش است که در قالب سناریو‌های مختلف پیوند نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت را قطع کند.

وی افزود: برای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی ۲۲ کمیته استانی تشکیل و فعالیت خود را در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است و تا برگزاری کنگره ملی ۲۲ اجلاسیه بزرگ در استان برگزار خواهد شد.

 وی همچنین گفت: این‌ستاد در شهرستان ها به ریاست فرمانداران و‌ دبیری سپاه فعالیت خود را آغاز کرده است و شهرستان خوی در استان اولین شهرستان است که ستاد کنگره را تشکیل و آغار به کار کرده است.

دبیر کنگره سرداران و ۱۲ هزار شهید استان با بیان اینکه اکثر برنامه این کنگره بشکل مردمی و با مشارکت مردم برگزار خواهد شد افزود: گفتمان سازی و جریان سازی مقوله ایثار و شهادت در بین قشر‌های مختلف، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تهیه و تدوین آثار مکتوب با محوریت شهدا، برگزاری یادواره‌های پایگاه محور، محله‌محورو آبروی محله و مسابقات ورزشی از برنامه‌های اولویت دار این ستاد تا برگزاری کنگره ملی است.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این‌جلسه گفت: این شهرستان بیش از ۱۰۰ برنامه فاخر فرهنگی تا برپایی کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برگزار می‌کند.

سرهنگ مصطفی آقایی فرمانده سپاه خوی هم در این جلسه گفت: کمیته‌های این کنگره در شهرستان خوی فعالیت خود آغاز کرده‌اند و جلسات متعددی را برای برگزاری آیین‌های متعدد این‌کنکره در خوی برگزار شده است.

وی افزود: در راستای معرفی شهدا و‌ رزمندگان شاخص تعدادی کتاب و‌ نشریه در شهرستان در دست تدوین‌ و تهیه است.

در پایان‌ این‌ نشست حکم مسئولیت فرماندار خوی به عنوان رییس ستاد یادواره شهدای این شهرستان از طرف استاندار آذربایجان غربی اعطا شد.

کنگره ملی سرداران و ۱۲هزار شهید سرافراز آذربایجان غربی در نیمه سال۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.