مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: جوان ٢٨ ساله بمی که دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار در شیراز زندگی دوباره بخشید.

پیمان کارنما به چهارمین اهدای عضو طی امسال اشاره کرد و گفت: زنده یاد وحید ولندیاری ٢٨ ساله اهل و ساکن بم بود که در اثر بیماری دچار مرگ مغزی شده بود.

وی در تشریح جزئیات، افزود: مرحوم ولندیاری در تاریخ ۱۰ مرداد ماه امسال در اثر بروز بیماری مغزی در بیمارستان پاستور بم بستری شد.

کارنما تصریح کرد: متأسفانه وی پس از گذشت چند روز و علی رغم تلاش کادر درمان، دچار مرگ مغزی شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پس از تأیید مرگ مغزی از سوی گروه متخصصان، خانواده وی برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی بیان داشت: زنده یاد ولندیاری در تاریخ ۱۸ مردادماه به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل و پس از بستری در بخش آی سی یو جنرال دو این بیمارستان، در شامگاه جمعه ۱۹ مردادماه، کبد وی برداشته شد.

کارنما با اشاره به اینکه کبد این فرد برای پیوند به بیمار نیازمند به شیراز منتقل شد، تصریح کرد: کبد این مرحوم در شامگاه جمعه ۱۹ مرداد ماه در شیراز به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی بم، پزشکان، کادردرمان و پرستاران بیمارستان افضلی پور و … گفت: تاکنون ٢٢٣ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

برچسب ها: اهدای عضو ، پیوند کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار