مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از خسارت سیلاب به باغات مرکبات و زیتون در جنوب شرق استان خبر داد و گفت: متاسفانه یک مرد ۶۴ ساله بر اثر شکسته شدن درخت در شهرستان استهبان جان باخت.

غلامرضا غلامی گفت: با توجه به هشدار نارنجی مبنی بر مخاطره و اثرات آن از جمله پدیده باران‌های موسمی، رگباری، رعد و برق و طوفان در جنوب شرق استان فارس و لزوم آمادگی برای شهرستان‌های جنوب شرق استان؛ که متاسفانه روز گذشته پدیده سیلاب اثر خود را گذاشت و خسارت به باغات زیتون و مرکبات در شهرستان‌های استهبان، فسا، زرین دشت و داراب برجای گذاشت.

او با بیان اینکه متاسفانه بر اثر وزش باد شدید و طوفان در شهرستان استهبان، یک درخت کهنسال بر سر یک آقای ۶۴ ساله سقوط می‌کند و منجر به جان باختن او می‌شود، افزود: خسارت‌ها توسط فرمانداران و کارشناسان در حال بررسی و پایش است و فرمانداران باید کمتر ۷۲ ساعت میزان خسارت‌ها را به ستاد مدیریت بحران اعلام کنند تا ما خسارات را از محل ستاد مدیریت بحران پرداخت کنیم.

غلامی بیان کرد: گزارشی مبنی بر خسارت به تاسیسات ساختمانی و برق نداشته‌ایم و این هشدار تا روز یکشنیه ۲۱ مردادماه در سطح استان ادامه دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: شهروندان شرایط بحرانی را با هوایی که با چشم خود می‌بینند احساس می‌کنند و به هشدار‌های مدیریت بحران توجه‌ای نمی‌کنند؛ در صورتیکه پدیده‌های جوی را ما رصد می‌کنیم و با توجه به شرایط اقلیمی جدید، این پدیده‌ها در مردادماه و شهریورماه خود را نشان می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار