امام جمعه مشهد گفت: در دنیای امروز و همچنین انقلاب اسلامی، خبرنگاران نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند و از این رو دشمن به دنبال تاثیر گذاری بر روی خبرنگاران است.

آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و روز خبرنگار گفت: دشمن هم اکنون تهاجم خود را به سمت اسلام و انقلاب ما افزایش داده است و کارگزاران رسانه و خبرنگاران در بر ملا کردن نقشه آنان نقش مهمی دارند و از این رو باید جبهه رسانه‌ای کشور با نیرو‌های انقلابی و فداکار تقویت شود.

او افزود: خبرنگاران می‌توانند در اموری احاطه پیدا کنند و با اطلاع رسانی دقیق و مناسب به مسوولان موجب اتخاذ تصمیم‌های درست شوند و اگر وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند می‌توانند موجب ایجاد خسارت جبران ناپذیر برای اسلام و ایران باشند، زیرا خبرنگاران می‌توانند جریان تصمیم گیری را تغییر دهند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: از سوی دیگر قرآن از مومنان می‌خواهد که اگر خبری از فردی فاسق دریافت کردند در مطلب او کنکاش کنند تا منجر به تصمیمی نشود که از آن پشیمان شوند.

علم الهدی بیان کرد: ضربه و تاثیر خبرنگار فاسق بر انقلاب و نظام بسیار سنگین است و ممکن است مشکلات اساسی برای کشور ایجاد کند، از این رو نظارت لازم است تا اگر متوجه حرکتی بر ضد مصالح نظام و اسلام شدند برخورد شود و نباید بی‌تفاوت باشند.

او تصریح کرد: اگر خبرنگاری خود را به دشمن فروخت، مزدور و ستون پنجم دشمن است. امروز دشمنان در جبهه نظامی نتوانستند با کشور ما رو به شوند و از این رو به سمت تبلیغات رسانه‌ای با همکاری برخی خبرنگاران روی آورده اند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر باید شرایط و امکانات مورد نیاز خبرنگاران توسط مسئولان فراهم شوند تا دشمنان نتوانند آنان را به خود جذب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.