به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب، گردهمایی معرفتی، تشکیلاتی «جمع جمعه» در مشهد برگزار شد.

به مناسبت ۵ مردادماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب، گردهمایی معرفتی، تشکیلاتی «جمع جمعه» در مشهد برگزار شد.

این گردهمایی با حضور ۶۰۰ نفر از خادمین نمازجمعه مشهد در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: پنجم مرداد ماه در تاریخ جمهوری اسلامی و در کشور ما، یک روز خدایی است که اولین نمازجمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در این تاریخ در کشور شکل گرفت.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری افزود: امام راحل درخصوص نمازجمعه فرمودند که نمازجمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی به مؤمنین است؛ مقام معظم رهبری نیز درباره این امر می‌فرمایند که این یک واجب استثنایی است، چرا که به صورت یک امر مستمر هفتگی در محیط زندگی مؤمنان نور افشانی می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نمازجمعه برای ملت عزیز ما یک هدیه رضویه نیز هست؛ همچنین روز جمعه «یوم الجمع» است، یعنی روزی که خداوند میخواهد بندگانش در حالت بندگی که در نماز متجلی است، اجتماع کنند و در جست و جوی لطف و رضایت الهی باشند. وی تصریح کرد: این اراده خدای متعال بوده و دعوت نامه‌ای سراسری هم در سوره جمعه برای آن صادر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری تاکید کرد: این دعوت مقارن یک ضیافت شگفت انگیز است؛ زیرا روز جمعه در واقع چهارمین عید ما مسلمانان و شیعیان است و یک عید هفتگی است. وی گفت: نماز جمعه برکات زیادی هم در کشور و هم در جامعه داشته و دارد که قابل احصا نیست؛ همچنین برکاتی در دوران دفاع مقدس، در دوران مبارزه با فتنه ها، باز کردن گره‌های مشکلات مردم، در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی که از ابتدا هم، شاهد آن بودیم. 
 
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری ادامه داد: ستاد‌های نمازجمعه در کشور باید این هنر را داشته باشند که به عنوان منادیان نمازجمعه، معرف زیبایی‌های این نهاد به جامعه نیز باشند؛ ما باید خلق مخاطب داشته باشیم و نسل‌های تازه را هم پای کار نمازجمعه بیاوریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.