معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت واحد‌های مسکونی در ۲۷ شهر ساحلی کشور مشارکت دارند.

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در  برنامه روی خط رادیو اقتصاد  با بیان اینکه از یک سال پیش برنامه ای را با ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دستور کار قرار داده ایم گفت: با  شناسایی شرکت های دانش بنیان  آنها را در پروژه های نهضت ملی مسکن شهر های جدید وارد کرده ایم و مناطقی را در شهرهای جدید پرند و پردیس برای استفاده از این شرکت ها  شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: بحث صنعتی سازی مسکن را با هدف کاهش زمان اجرا و کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت ساخت و ساز انجام خواهیم داد.

او بیان کرد: بعد از اجرای طرح اقتصاد دریا محور ما ترجیح داده ایم که از موضوعات صنعتی سازی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرهای ساحلی استفاده کنیم.

غفوری افزود : در اقتصاد دریا محور ما سعی کرده ایم به جای آنکه جمعیت را آنجا سکونت دهیم ابتدا اقتصادی که میتواند حول دریا و منابع دریایی باشد را طراحی کنیم.

وی افزود: ما سعی کرده ایم کارکرد هر کدام از این شهر ها که چهارده شهر در استان هرمزگان و ۹ عدد در استان سیستان و بلوچستان و سه پهنه در استان بوشهر و یک شهر جدید ساحلی هم در استان خوزستان است را در این طرح مطرح کنیم.

غفوری افزود: اکنون می‌خواهیم شهر های جدید مان نو باشد و از رقبای خود در شهرهای مختلف  عقب نمانیم  وهم تراز جلو برویم.

وی افزود: ما اکنون طرح های جامع مان را در نقطه ای می رسانیم که در شورای عالی کشور ببریم و به تصویب برسانیم هفت طرح از این طرح ها  آماده است که به تصویب نهایی برسد. امیدواریم بعد از آن با کمک کنسرسیوم ما بتوانیم با کیفیت بهتر این کار ها را انجام دهیم.

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار