مراسم نکوداشت شهیدان یوسفی وسالگرد ارتحال ابوشهیدان درمسجد جامع پیر بازار رشت برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در مراسم نکوداشت شهیدان یوسفی و سالگرد ارتحال ابوشهیدان، در مسجد جامع پیربازار این شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، از مردم شهید پرور استان گیلان که طی سال‌های متمادی به احترام خون شهیدان و انقلاب و مجاهدت‌های جوانانی که برای دفاع از این مرز و بوم جان خود را نثار کردند؛ هنوز پای آرمان های انقلاب ایستاده اند؛قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه از زمان آدم (ع) تا خاتم (ص)، نبرد بین جبهه حق و باطل بوده و هست؛ ادامه داد: در زمان حاضر شناخت حق و باطل گاهی پیچیده است و افرادی در تشخیص جبهه حق از باطل موفقند که قدرت تشخیص و تامل بالا داشته باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به آیات قرآن کریم، شهیدان را دوستان خداوند و طرفداران جبهه ی حق علیه باطل، دانست و خاطرنشان کرد: طبق آیات سوره ممتحنه، انسانها نباید از بین دشمنان خدا و دشمنان خود، دوست و همنشین انتخاب کنند.

وی دنیا گریزی و دل کندن از دنیا را مهمترین ویژگی و خصوصیت شهدا معرفی کرد و عنوان داشت: رمز ماندگاری شهدا جلب رضای الهی، پیروی از قرآن کریم، تبعیت از امامین انقلاب و دل نبستن به دنیا بود که آنها را خدایی و ماندگار کرد.

 نماینده ولی فقیه در گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه  قوام نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: رمز ماندگاری شهید سلیمانی و شهید باکری، شهید شیرودی، شهید سلیمانی و غیره نیز تبعیت از اندیشه ی امام راحل بود.

وی با بیان اینکه شهدا با قدم نهادن در راه حق و حقیقت به بهترین پاداش که همان شهادت است رسیدند، ادامه داد: از شهادت میرزاکوچک جنگلی نیز یک قرن گذشته و هنوز یاد و خاطره مجاهدت های این شهید بزرگوار جاودانه است.

آیت الله فلاحتی، خاطرنشان کرد: تنها راهی که می توان در راه شهدا گام برداشت بهره گیری از فرامین قران کریم است زیرا شهدا با عمل صالح و تقوا در این راه گام برداشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نام بردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت، تاکید کرد: هر کس بخواهد از ویژگی های سرزمین خود اسم ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.

وي پیروی از آرمان های امام (ره) و شهدا و زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس را ضامن بقای نظام اسلامی دانست و یادآور شد: لازم است که دلاور مردی های شهدا برای نسل جدید بازگو شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان سفر رهبر انقلاب به پیربازار احیای مسجد پیربازار رشت تنها خواسته پدر شهیدان یوسفی از ایشان بود؛ ادامه داد: ابوشهیدان یوسفی هم در شناخت جبهه حق از باطل موفق بود.

برچسب ها: شهدا ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.