مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید حججی و بزرگداشت روز ملی شهدای مدافع حرم در نجف‌آباد برگزار شد.

موسی مباشری فرماندار شهرستان نجف آباد در این مراسم که حسینه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد گفت: شهید محسن حججی در همه زمینه‌ها الگو بود چه در بحث جهاد سازندگی و خدمت به مستضعفان و چه در دفاع از میهن و حرم سرآمد بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام جوشقانیان در این مراسم سخنرانی کرد و مداح اهل‌بیت کربلایی مجتبی رمضانی به مرثیه‌خوانی و مسلم نبی به روایتگری و اجرای برنامه پرداخت.


محسن حججی ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در نجف‌آباد متولد شد. وی پس از سپری کردن دوره تحصیلات مقدماتی و هنرستان، موفق به اخذ مدرک دیپلم از شاخه کار و دانش شد و نهایتاً دانش خود را تا مقطع کاردانی رشته «تکنولوژی کنترل» از مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه ارتقا داد.


او که از پاسداران لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود، اولین بار قبل از محرم سال ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه رفت و به مدت ۴۵ روز در جبهه‌های حق علیه باطل جنگید. وی پس از بازگشت، مجدداً در تاریخ ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ به سوریه اعزام شد.


محسن حججیِ ۲۶ ساله در جریان حمله داعش به منطقه «التنف» در مرز کشور‌های عراق و سوریه، ابتدا به اسارت گرفته شد و سپس دو روز بعد، یعنی در تاریخ ۱۸ مرداد همان سال، توسط نیرو‌های تروریستی تکفیری داعش با جدا شدن سر از بدن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار