معاون فنی و ساخت راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: راه روستایی شلیل به لندی در شهرستان اردل و بخش میانکوه آسفالت شد.

مهدی مرتضوی‌زاده اظهار داشت: طول کل محور روستایی شلیل به لندی به طول ۴۳ کیلومتر است که از این میزان ۱۱ تا ۱۲ کیلومتر آن در سال‌های گذشته انجام شده و ۳۲ کیلومتر باقی‌مانده (شامل ۱۸ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ و ۱۴ کیلومتر ۱۴۰۳) به سرانجام رسید.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ قراردادی در خصوص آسفالت محور شلیل به لندی منعقد شده بود که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلیل تامین نشدن اعتبار انجام نشد و با تامین ۴۰۰ میلیارد ریال این پروژه امسال به سرانجام رسید.

مرتضوی زاده گفت: این راه ارتباطی روستا‌های لندی، گوزلک، شلیل سفلی و علیا و شهرک محمدیه را به هم مرتبط می‌کند و چهار هزار خانوار از این محور بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص مزایای آسفالت راه روستایی شلیل به لندی، اضافه کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر خانوار‌های روستایی ساکن در این منطقه دامداری و کشاورزی است، نبود راه آسفالته مردم را با مشکلات زیادی روبرو می‌کرد به نحوی که برای حمل علوفه و سایر موارد دیگر هزینه‌های زیادی برای تردد باید پرداخت می‌کردند که این مشکل با آسفالت این محور ارتباطی برطرف شده است.

مرتضوی‌زاده ادامه داد: با آسفالت راه روستایی شلیل به لندی همچنین وصیت سردارشهید فتاح مومنی از اهالی روستای لندی نیز که وصیت کرده بود اگر توفیق شهادت در راه خدا پیدا کردم و اگر جسدم به دست شما رسید اگر چه زحمت است برای شما مرا در زادگاهم روستای لندی تشییع نمایید. زیرا من برای لندی مثمر الثمر نبودم ولی شاید به برکت خون من و دیگر شهدا، اولاً در خود روستا تحرکی ایجاد شود و به انقلاب وفادارتر و ادامه‌دهنده راه شهیدان باشند، ثانیاً موجب می‌شود مسئولین جمهوری اسلامی توجه و عنایت بیشتری نسبت به این روستای محروم داشته باشند محقق شد.

وی طول راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری را دو هزار و ۷۶۰ کیلومتر عنوان کرد و اضافه کرد: که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ رسیدگی به محور‌های روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفت.

مرتضوی زاده گفت: در زمان حاضر۸۰۰ کیلومتر محور خاکی روستایی در استان وجود دارد که از این میزان ۴۶۰ کیلومتر مربوط به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون ۵۰ درصد راه ارتباطی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شده است.

وی یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ چیزی حدود ۳۱۵ کیلومتربهسازی و ساخت راه روستایی در چهارمحال و بختیاری انجام شده که ۲۰۰ کیلومتر از این میزان روکش آسفالت و ۱۱۵ کیلومتر نیز ساخت محور‌های روستایی انجام شده است.

مرتضوی طاده ادامه داد: چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۷۲ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان ۳۲۴کیلومتر بزرگراه، ۷۱۵کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، و دو هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و ۵۳ کیلومتر راه درون شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لر بختیاری
۱۰:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
خداوند خیرتان دهد