معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد میزان رطوبت در ۶ شهر این استان ۷۰درصد و دمای هوا نیز بین ۴۰ تا ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

راستگو گفت: گرمترین شهر استان بوشهر در شبانه روز گذشته اهرم با ۴۶ درجه سانتیگراد و خنک ترین شهر جم با ۲۸ درجه ثبت شده است.

وی افزود: شرجی هوا در شهرهای ساحلی بیشتر از دیگر نقاط استان بوشهر است طوریکه امروز شرجی بندر دیر ۸۶ درصد است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: میزان رطوبت در بندر بوشهر ۸۴ درصد شهرهای دیلم، جم و خارگ نیز ۷۹ درصد ثبت شده است.

راستگو ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا اواسط هفته آینده، غبارمحلی، گاهی وزش ملایم باد و در صبح مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت با وزش جریانات جنوبی، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، در نواحی جنوبی استان با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

راستگو افزود: وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر، وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۲ ، مد اول ساعت ۰۹:۵۴، جزردوم ساعت ۱۶:۵۳ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۸ خواهد بود.

وی اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اختلال ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.