نایب رئیس فدراسیون تکواندو گفت: ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده فکورانه مبارزه کرد و مستحق برد در این مسابقه بود.

مجتبی نظری نایب رئیس فدراسیون تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: این مسابقه پایاپای بود که به خاطر برتری قد حریف بلغارستانی و شناخت همدیگر از هم تصور این بود که او به راحتی بتواند کیانی را شکست بدهد. منتهی در اردوی تیم ملی از لحاظ روحی و روانی با کیانی کار شده بود. هادی ساعی به عنوان یکی از قهرمانان المپیک که صاحب سبک است و رحیمی هم که اکنون دبیر فدراسیون هست و قبلا مربی تیم ملی کویت بود روی تمرینات کیانی نظارت کردند و مربیان تیم ملی بانوان هم روی این موضوع برنامه ریزی خاصی داشتند.  

او افزود: در این چند وقت که اردو برقرار شد حدود یک سال بود که بازیکنان در اردو حضور داشتند، اما ۲، ۳ ماه آخر که جداول و امتیازات را چک می‌کردیم قاعدتا این‌ها نباید کیانی و علیزاده  کنار  و رو در روی  هم قرار می‌گرفتند و در ابتدای بازی یکی از بدشانسی‌ها این بود. منتهی مراتب بعد از اینکه دیدیم به این صورت است،  هادی ساعی تمرینات خاصی برای این مسابقه در نظر گرفت.  به نظرم در این مسابقه مواردی بود که از نظر داوران نادیده گرفته شد و در همه مسابقات پیش می‌آید و اشتباهات داوری به ضرر ناهید بود. در کل مسابقه حرفه‌ای بود و ناهید خیلی فکورانه مبارزه کرد و مستحق این پیروزی بود و تمرینات مداومی در یک سال اخیر کرده بود و از لحاظ روحی و روانی در این مورد توجیه شده بود و خدا را شکر توانست به برتری برسد.  

نظری درباره اینکه حریف بعدی کیانی مشخص شده است، گفت: در مرحله بعد باید کیانی با حریف مقدونیه‌ای مسابقه بدهد. تکواندوکار مقدونیه‌ای توانست حریف انگلیسی خود را ببرد و باید در مرحله بعد به مصاف ناهید کیانی برود. ناهید مسیر خوبی دارد و رنکینگ برتر جهانی را در اختیار دارد و او در یک سال اخیر خیلی زحمت کشیده است. هر چند که ما به دلیل اینکه انگلیس به ما ویزا نداد و مسابقات مکزیک نرفتیم بازیکنان ما آسیب دیدند.  

او ادامه داد:  بقیه تکواندوکاران ۴ سال برای المپیک تلاش کردند، اما ما یک ماه پیش برای المپیک لس آنجلس در بحث امتیاز گیری‌ها و گرند پری‌ها پیش می‌رویم. ما یک سال و نیم هست که به این هدف رسیدیم. متاسفانه در جمع آوری امتیازات کم توجهی شده بود. ناهید کیانی تجربه بالایی دارد و بازیکن باهوشی هست. به هر حال راه راحتی کیانی ندارد، اما امتیازات و برتری خوبی دارد و ان شا الله با دعای مردم و دقت خودش به نتیجه مطلوب برسد.  

 نظری درباره اینکه شانس کسب مدال از سوی ناهید کیانی را داریم، گفت: شک نداریم که تکواندو یک مدال دیگر را تقدیم مردم عزیزمان می‌کند و دوست داریم مدال طلا باشد و برنامه ریزی برای کسب طلا بوده است. هیچ وقت نگفتیم که یک سال و نیم وقت ما برای المپیک کم بوده و  نگفتیم مسائل حاشیه‌ای وجود داشته است. همچنین از تغییر رئیس فدراسیون تکواندو و آمدن هادی ساعی صحبتی نکردیم. این نکته  را هم در نظر بگیریم که  حضور  هادی ساعی  هم بسیار تاثیرگذار است و او را  به عنوان  یکی از ارگان تکواندو  در دنیا می‌شناسند و در مسائل  مختلف شخصا کمک تیم می‌کند و او کمک حال  ناهید کیانی است. امیدواریم که یک طلای خوشرنگ و یا یک مدال خوب تقدیم ملت ایران کنیم.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار