رئیس اداره منابع طبیعی رابر گفت: طبق بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل سهل‌انگاری عامل انسانی رخ می‌دهد.

فرماندار رابر، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از منابع طبیعی و ارزش والای این منابع خدادادی گفت: در این راستا همه ما مسئولیم چراکه شهیدان زیادی با گذشتن از جان، مال و خانواده خود، دلسوزانه در راستای حفظ و صیانت از این ثروت خدادادی به شهادت رسیدند تا این عرصه‌ها از گزند نابودی در امان بماند.

مرتضی منظری توکلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: طبق بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل سهل‌انگاری عامل انسانی رخ می‌دهد و این داده‌ها هشداری برای تلاش بیشتر در آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی جامعه در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رابر با اشاره به برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان تصریح کرد: این مانور عملیاتی با هدف دسترسی سریع به تجهیزات و کارآمدی امکانات و ابزار اطفای حریق، افزایش توان نیرو‌های امدادی و عملیاتی برای مقابله با مخاطرات احتمالی در عرصه‌های طبیعی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های امدادی و مردمی در زمان حریق، شناسایی نقاط ضعف، قوت، بررسی کمبود‌ها و کاستی‌ها، ابزارآلات و نیرو‌های مورد نیاز، رفع عیوب و موانع اداری پیش از وقوع آتش سوزی به اجرا گذاشته شد. 

شعبانی فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی رابر در ادامه گفت: شرایط پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع به گونه‌ای است که اگر حریق‌های احتمالی در مراحل اولیه اطفا نشود آتش به سرعت گسترش می‌یابد و حتی باعث سرایت به مناطق مسکونی حاشیه جنگل‌های شهرستان می‌گردد که این موضوع خسارت‌های زیاد و جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اظهار داشت: مردم طبیعت دوست ضمن خودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کد‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که بصورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی می‌باشند اطلاع‌رسانی نمایند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری گردد.

برچسب ها: اطفای حریق ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار