رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۹۲ ورزشکار سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی در این استان فعالیت می‌کنند.

فرهادپور گفت: از مجموع ورزشکاران زیر نظر این هیات در استان هزار و ۵۴۰ نفر زن و هزار و ۳۵۲ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ باشگاه بدنسازی در استان فعال است گفت: بدنسازی یک پایه‌از رشته‌های ورزشی دیگر است و ورزشکاران دیگر رشته‌ها برای فعالیت حرفه‌ای از بدنسازی آغاز می‌کنند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی اظهار کرد: این هیات دارای رشته‌های مختلفی از جمله پرورش اندام و بدنسازی، مچ اندازی، پاورلیفتینگ‌، فیزیک و فیتنس است.

وی تصریح کرد: اکنون ورزشکاران شاخصی در رشته‌های زیر مجموعه بدنسازی و پرورش اندام استان فعالیت دارند از جمله متین سیروسی که سال ۱۴۰۲ به عنوان قهرمان آسیا و جهان محبوب‌ترین ورزشکار مردمی در کل کشور معرفی شد.

فرهادپور ادامه داد: همچنین مهدی مهدویان پور در رشته مچ اندازی، علی ترابیان از فردوس در رشته پاورلیفتینگ، محتشم خزیمه پیشکسوت رشته بدنسازی، مرتضی محمددوست در پرورش اندام و محمدرضا بهاری در رشته بادی کلاسیک جزو ورزشکاران شاخص و مدال آوران کشور هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه بانوان آرزو حسینی با هشت مدال طلای در رشته مچ اندازی بانوان، مهسا خواجه عبدالهی قهرمان مچ اندازی کشور و آسیا، زهرا آزمایش و سهیلا سلیمانی قهرمانان تک پرس قهرمانی کشور از جمله ورزشکاران شاخص استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.