نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه مهر استان فارس گفت: بزرگترین رویداد در آموزش و پرورش، پروژه مهر و بازگشایی مدارس است و باید با آرامش شروع شود، لذا رفع موانع و مشکلات ضروری است.

عبدالرسول شکیبایی فرد در نشستی که با مدیر کل روسا و اعضای ستاد‌های پروژه مهر آموزش و پرورش سراسر استان فارس در شیراز داشت، بیان کرد: برای اینکه ماه مهر با آرامش شروع شود باید تلاش بسیاری صورت بگیرد، چون بزرگترین رویداد در آموزش و پرورش، پروژه مهر و بازگشایی مدارس است که جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

او از استخدام بیش از ۲۳۵ هزار معلم، در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از۹۰ درصد موانع و مشکلات پروژه مهر باید در سطح استان حل و فصل شود، با تلاش‌هایی که صورت گرفته، فرآیند استخدام‌ها از زمان‌بندی جلوتر است.

علیرضا عابدی، دیگر نماینده وزیر آموزش و پرورش درپروژه مهر استان فارس نیز با بیان اینکه سامانه‌های الکترونیکی در آموزش و پرورش بسیار مهم هستند، گفت: برشمردن چالش‌ها در برنامه‌ریزی متناسب برای سال بعد کمک بسیاری می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه تلاش داریم شرایط به گونه‌ای باشد که اولیا هیچ دغدغه‌ای بابت تحصیل فرزندانشان نداشته باشند، گفت: باید اول شهریورماه را مانند اول مهر تلقی کنیم تا تمام امور مربوط به پروژه مهر در اول شهریور به اتمام برسد.

 فرشید قاسمی در این نشست تصریح کرد: برای اولین بار نتایج نقل و انتقالات درون استانی را هشتم مرداد ماه اعلام کردیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت، و بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع ایزوگام پشت بام مدارس انجام شد و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس نیز شاداب سازی شد.

 محمدخلیل خرد با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شدند، اظهار کرد: تعداد ۷۹ مدرسه کانکسی در استان فارس وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته در اول مهر جمع خواهند شد و هم زمان با سراسر کشور جشن پایان مدارس کانکسی را برگزار خواهیم کرد.

او تصریح کرد: عملیات ساخت ۲۰۰ نمازخانه مدارس را در مهرماه آغاز می‌کنیم، همچنین خرید بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تجهیزات ویژه مدارس انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز با تأکید بر اینکه دستورالعمل پروژه مهر در سال جدید بسیار جامع، کامل و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، گفت: در حوزه متوسطه توسعه شاخه‌ای و رشته‌ای در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و حوزه نیروی انسانی با قرار گرفتن در کنار هم توانستند امور ساماندهی نیرو‌ها را به خوبی انجام دهند.

علیرضا شجاعی پور ادامه داد: انجام فرآیند گزینش بیش از ۳ هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دبیری پروژه عظیمی بود که توسط معاونت آموزش متوسطه استان انجام شده و برنامه عملیاتی ویژه سال تحصیلی جدید را به تدوین کرده و فرآیند آموزشی را ارتقا داده‌ایم.

حمیدرضا شعبانی، رئیس کارگروه تبلیغ و توجیه پروژه مهر آموزش وپرورش فارس با تاکید بر اینکه باید اطلاع‌رسانی به موقع و به دور از چالش در خصوص فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز در دستور کار رسانه استان قرار بگیرد، گفت: حضور مدیرکل ۴ برنامه تلویزیونی، رادیویی و شبکه‌سازی در بستر شاد و همچنین استفاده از زیرنویس شبکه فارس با هدف اطلاع‌رسانی به اولیا در خصوص ثبت نام‌ها از جمله اقدامات و فعالیت این کمیته است.

یحیی علیرضا پور، رئیس اداره مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این اداره، کتابی با ۷۰۰ صفحه در خصوص حوزه مهارت‌آموزی تدوین کرده است، گفت: نواحی چهارگانه بیشترین تأثیر در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌اند و برگزاری المپیاد‌های شایستگی محور از دیگر برنامه‌های استان فارس است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در راستای کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی کرده و با برگزاری جلسات بی‌واسطه با اولیا در سطح استان به ویژه نواحی چهارگانه شیراز پروژه مهر را به پیش می‌بریم.

محمد صادق بشارت‌نیا اظهار کرد: طرح شهید هادی را در استان اجرایی کرده و پروژه توانمندسازی مدیران مدارس دوره متوسطه را علاوه بر استان فارس برای سایر استان‌ها اجرایی کردیم.

رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی کانال و ارائه آموزش‌های مجازی ویژه والدین خبر داد و افزود: از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه دوره توانمندسازی آموزگاران را با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کنیم.

آزاده محسنی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۴۶۶ آموزگار در پایه‌های اول و دوم قرار است مجری نظام دوره‌ای در استان فارس باشند، گفت: برگزاری دوره توانمندسازی مدیران با اولویت نواحی چهارگانه شیراز، برگزاری دوره آمادگی کوتاه مدت برای کودکانی که دوره یک ساله کودکستان را سپری نکرده‌اند و به کلاس اول می‌روند از جمله اقدامات حوزه ابتدایی در راستای پروژه مهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.