امام جمعه بخش طغرالجرد گفت: امروز دشمن به دنبال تحریف حقایق است؛ لذا مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند تا واقعیت ها، خدمات و پیشرفت‌ها برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام یاور نجم الدینی امام جمعه بخش طغرالجرد در جمع عزاداران در زینبیه شهر کوهبنان گفت: ماه صفر ماه اسارت آل الله است؛ لذا باید جهاد تبیین مورد عنایت مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ائمه حدود ۲۵۰ سال عمر کردند در این مدت سخت‌ترین دوران، دوران امام سجاد (ع) بود، اما بسیار درس آموز بود؛ لذا در این عصر ترویج اندیشه مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) انجام شد در حالی که منکرات فراوان شده بود.

امام جمعه طغرالجرد افزود: در دوران امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده بود؛ فقط خاندان اهل بیت علیهم السلام این فریضه را انجام می‌دادند.

وی بیان داشت: امام سجاد حیاتی تازه به علوم و معارف اسلامی بخشید بواسطه جهاد تبیین امام سجاد و حضرت زینب بود که امروز عاشورا پرشورتر و با شعورتر از هر سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نجم‌الدینی گفت: امام سجاد زمینه را برای یک انقلابی فکری و فرهنگی برای امام باقر و امام صادق فراهم کرد؛ در حالی که به دلیل شرایط موجود امکان هیچ گونه حرکت صریح و آشکاری وجود نداشت.

وی ابراز داشت: در دوران امام سجاد (ع) فضای فکری جامعه به انحطاط کشیده شده بود و ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها نشسته بود؛ اما حضرت امام سجاد بیان و کلام خود را در قالب دعا بیان کرد.

امام جمعه بخش طغرالجرد افزود: حضرت امام سجاد (ع) با دعا‌ها شیعه را جان تازه بخشید و با گریه فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا را احیا کرد و رونق بخشید.

حجت الاسلام نجم الدینی گفت: امام سجاد (ع) فرمانده اصلی کاروان اسرا بود، در کنار آن بر حفظ و وحدت شیعیان مبادرت داشت در حالی که حضرت بر بازسازی فرهنگ جامعه تاکید داشت.

وی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال تحریف حقایق است؛ لذا مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند تا واقعیت‌ها، خدمات و پیشرفت‌ها برای مردم بازگو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار