نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: انسان موجودی دارای ابعاد گوناگون است و به همین دلیل نیازهایش هم متفاوت است و، چون امور دنیایی و نفسانی و رفاهی برای بشر جاذبه بیشتری دارد آن را مقدم بر مسائل فرهنگی می‌بینند و نتیجه‌اش همین است که بعد از ۴۵ سال هنوز مسئله فرهنگ با، اما و اگر‌ها همراه بوده و اگر مصوبه‌ای هم در این زمینه بوده خاک می‌خورده است.

وی با بیان اینکه تا فرهنگ اصلاح نشود مسائل دیگر اصلاح نخواهد شد افزود: همه مسائل از جمله اقتصادی، اجتماعی و ... در طول مسائل فرهنگی قرار می‌گیرند نه در عرض آن.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست  گفت: سند نقشه مهندسی فرهنگی، یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است که در سال ۱۳۹۲ تصویب شد و ۱۳ هدف کلان دارد.

 قناعت افزود: فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله توجه به نهاد خانواده و جمعیت، توجه به هویت ایرانی اسلامی، پاسداست زبان فارسی و ... در قالب همین سند نقشه مهندسی کشور بوده است.

وی با تأکید بر اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی در دولت سیزدهم حالت اجرایی پیدا کرد، گفت: ما شاهد اقدامات تحولی و زیربنایی در دولت سیزدهم بودیم و این نقشه یک مدل کار تشکیلاتی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه ما در کار تشکیلاتی و هم افزایی ضعف داریم.

استاندار افزود: در سند نقشه مهندسی کشور برای دستگاه‌های اجرایی مربوطه شرح وظایف و نقشی تعریف شده و موظفند برنامه و کار‌های خود را بر اساس این سند انجام دهند.

 قناعت به اهمیت تبلیغات محیطی و رعایت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: بیشترین انتقال مفاهیم به شهروندان از حوزه بصری است پس مهم است که از طریق تبلیغات محیطی مانند دیوارنگاره ها، چه خوراک فکری و روحی به مردم داده می‌شود.

برچسب ها: خبرنگار ، فرهنگ ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.