در نشست شهردار کرمان با فرمانده انتظامی استان کرمان، راهکارهای حل معضل ترافیک و سدمعبر در شهر کرمان، بررسی شد.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، ۱۶ مردادماه، در جلسه‌ای که با حضور فرمانده انتظامی استان کرمان تشکیل شد، گفت: برای پیگیری اقداماتی که از ابتدا متعهد شدیم انجام دهیم، ظرفیت‌های موجود را شناسایی می‌کنیم تا به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فضای تعاملی بر استان حاکم است، افزود: معتقدیم اگر بتوانیم امور را با تعامل و همکاری پیش ببریم، هم فرایندها کوتاه خواهد شد و هم در حوزه توسعه شهر و مسایل فرهنگی می‌توانیم مؤثر واقع شویم.

شهردار کرمان تصریح کرد: حوزه‌های تعاملی ما با نیروی انتظامی در مواردی از جمله: ‌ترافیک، پروژه‌های عمرانی، سدمعبر و مسأله عفاف و حجاب در سطح شهر است.

.وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان چند نقطه ترافیکی نگران‌کننده داریم، ادامه داد: پل شهید زنگی‌آبادی در همین مسیر  در حال اجرا است و از محل پروژه، مرتب بازدید داریم و با دوربین‌های مداربسته، پیشرفت پروژه را دائما رصد می‌کنیم که خوشبختانه پروژه براساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

تویسرکانی افزود: در زمینه برق تقاطع شهید زنگی‌آبادی باید رفع معارض می‌شد که در حال انجام است و با برداشتن تیرهای برق فشار ضعیف، در زمينه ترافیکی هم گشایشی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقطه ترافیکی دیگر در شهر کرمان، میدان بیرم‌آباد است که باید کار اساسی برای آن انجام دهیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه: جا دارد از همکاری نیروی انتظامی در اجرای پروژه پیاده‌را‌ه‌سازی میدان توحید(ارگ) تشکر کنم، افزود: این پروژه با دشواری زیادی آغاز شد، به‌ویژه به‌دلیل نارضایتی کسبه، اما پیشرفت خوبی داشته و تلاش داریم این میدان به نقطه امنی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و تجمع خانواده‌ها تبدیل شود که قطعاً در کاهش جرایم هم تأثیر زیادی دارد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های ما، ساماندهی میدان شهدا(مشتاق) است که در حال اخذ نظر صاحب‌نظران هستیم.

شهردار کرمان از سه‌راه سیلو، به‌عنوان یکی دیگر از نقاط سطح شهر یاد کرد که ترافیک بالایی دارد و افزود: قرار بود یک طرح روگذر در این محدوده اجرا شود، اما هم اکنون طرح تغییر کرده و در حال بررسی یک طرح عصایی در این محدوده هستیم. 

شهردار کرمان بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن فرماندهی انتظامی استان در این سه‌راه، مسایل امنیتی در طرح عمرانی لحاظ می‌شود و طرح را به‌گونه‌ای اجرا خواهیم کرد که موارد موردنظر نیروی انتظامی تأمین شود، هرچند هزینه‌های ما بیشتر خواهد شد، اما حتما این موارد رعایت می‌شود. 

امیر هاشمی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: از پارسال، هیچ مجوز استفاده از فضای پیاده‌رو از سوی کسبه را صادر نکردیم و اگر موردی هست، قطعا بدون مجوز و غیرقانونی است و ما دستور شورای تأمین را برای مقابله داریم.

وی ضمن تشکر از همراهی و حمایت نیروی انتظامی از نیروهای این سازمان و اقدامات آن از جمله در ساماندهی میدان هفت‌باغ، بیان کرد: در زمینه جمع‌آوری صندلی‌های کسبه از پیاده‌روها، همچنین در زمینه ساماندهی اتباع بیگانه، ساماندهی و تجمیع کارگاه‌های بازیافتی هم نیاز به همکاری همه دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه نیروی انتظامی داریم.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست، بیان کرد: اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهردار کرمان، مسئله فرهنگی است، برای من ارزشمند است، چراکه اقدامات ایجابی را بسیار مؤثرتر و بازدارنده‌تر از برخورد سلبی می‌دانم.

وی افزود: معتقدم شهرداری باید اختیارات گسترده‌تری داشته باشد تا بتواند وظایف خود را بهتر انجام دهد.

 فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: امروز سدمعبر در پیاده‌روها با مسئله  کشف حجاب گره خورده که اگر با اقدامات نرم برخورد شود، بهتر است.

وی  بیان کرد: تا جایی که بتوانیم آمادگی همکاری با شهرداری را داریم؛ اگر سرعت رسیدن نیروهای ما در مواردی کند است، به‌خاطر تعدد عملیات‌ها و اعزام نیروها است و نیروها براساس اولویت اعزام می‌شوند. 

سردار فرشید اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در میدان «توحید (ارگ) را کار بسیار خوبی دانست و افزود: پیاده‌راه‌شدن محورهای تاریخی شهر بسیار خوب است که نیاز به همراهی اصناف دارد و اگر طرح مشابهی در میدان شهدا(مشتاق) هم اجرا شود، بسیار خوب است.

وی بیان کرد: طرح شهرداری کرمان برای ساماندهی ترافیک سه‌راه سیلو را بررسی می‌کنیم.

وحید خلیفه، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری نیز با بیان اینکه مشاور در طرح سه‌راه سیلو تغییراتی داده است، گفت: بنا به‌دلایل فنی متعدد، امکان احداث زیرگذر در این محدوده وجود ندارد و تنها راه‌کارمان اجرای روگذر به شیوه طرح جدید است.

وی افزود: برای تأمین مسایل امنیتی به لحاظ قرارداشتن نیروی انتظامی در این نقطه، می‌توانیم از دیوارهای امنیتی و صوتی استفاده کنیم که در تمام دنیا به‌کار گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار